Hørup Plejecenter
6470 Sydals
- Telefon
- 88724650
- Virksomhedsform
- Kommunal
- horupplejecenter@sonderborg.dk
- Hjemmeside
Om os
Boliger
52Beboere
60Lejligheder
- Tekøkken tilgængelig
- 1-værelseslejligheder tilgængelig
- 2-værelseslejligheder tilgængelig
- Internet tilgængelig
- Skabe tilgængelig
- Altan/terrasse tilgængelig
- Eget badeværelse tilgængelig
- TV-Pakke tilgængelig
- Eget dyr tilladt ikke tilgængelig
I området
- Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
- Afstand til kirke >1000 meter tilgængelig
Mad
- Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
- Morgenmad tilgængelig
- Middagsmad tilgængelig
- Aftensmad tilgængelig
Ydelser
- Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
- Plejehjemslæge tilgængelig
- Tilknyttet tandlæge tilgængelig
- Tilknyttet frisør tilgængelig
- Vask af sengetøj tilgængelig
- Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
Faciliteter
- Sansehave tilgængelig
- Træningsfaciliteter tilgængelig
- Gårdhave/grønne områder tilgængelig
- Fælles dyr ikke tilgængelig
Aktiviteter
- Beboerråd tilgængelig
- Benyttelse af frivillige tilgængelig
- Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
- Pårørenderåd tilgængelig
- Udflugter tilgængelig
Plejehjemsleder
Hørup Plejecenter - Livskvalitet i hverdagen
Omgivelser
Hørup Plejecenter er beliggende i et flot naturskønt område tæt på både skov og strand. Samtidig har vi skønne og brugervenlige udendørsarealer og gårdhaver. Det er alt sammen er med til at skabe nogle skønne rammer for den tredje alder. Plejecentret har 52 boliger og dertil er tilknyttet yderligere 24 centernære ældreboliger.
Hørup Plejecenter blev grundlagt i 1976 og er i perioden 2001 til 2003 blevet delvist om- og tilbygget. Moderniseringen af plejecentret har betydet, at vi i dag har store rummelige lejligheder med lækre faciliteter i lyse og hyggelige omgivelser.
Hørup Plejecenter
Hørup Plejecenter en sommerdag
Aktiviteter
På Hørup Plejecenter er der et aktivitetscenter, som kan bruges af borgere og plejecentrets beboere. Aktiviteterne er enten sociale, vedligeholdende eller praktiske. Aktiviteterne spænder bredt og der bliver lavet løbende planer for aktiviteter, arrangementer, fester og ture ud af huset.
Nogle af de faste aktiviteter:
Onsdagsfrokost
Aktivitetscentret byder nu kommunens pensionister til frokost kl. 12.00-15.00 den første onsdag i hver måned. Kom og nyd god mad og hyggeligt samvær. Tilmelding nødvendig på 27 90 6360 senest fredag middag ugen før.
Krolf
Vi spiller fra den 1. maj – 31. oktober. Mandage, tirsdage, onsdage og torsdage fra 10.00 – 12.00, hvis vejret tillader det.
Relation til beboerne
Vi arbejder med afsæt i den enkelte beboer og med det sigte at sikre en hverdag med livskvalitet – og hvor der er kvalitet i indsatsen.
I hverdagen forsøger vi det omsat ved at vores beboere skal have et godt liv.
- Et godt liv hvor respekt og værdighed bevares trods fysiske, psykiske og mentale begrænsninger.
- Et godt liv hvor vi skaber trygge rammer i hverdagen, og hvor vi tager afsæt i den enkelte beboer og dennes ressourcer.
- Et godt liv hvor beboerne oplever fortsat at have selvbestemmelse, indflydelse og bliver involveret i hverdagens gøremål og aktiviteter.
- Et godt liv, hvor vi anerkender og respekterer den enkelte beboers integritet.
Konkret i hverdagen viser det sig ved:
- Et plejecenter der er en del af lokalsamfundet – hvor pårørende, frivillige, pensionister, skoler, børnehaver og andre oplever, at de altid er velkomne.
- Et plejecenter der byder på pæne og hjemlige omgivelser, både inde og ude.
Samarbejde med pårørende
Sammensætning af beboer- og pårørenderådet på Hørup Plejecenter pr. 7.10.23
Beboere på plejecentret:
Mimmi Christine Stolberg
Poul Maribo Pedersen
Pårørende til beboere på plejecentret:
Birger Jønsson, tlf. 53 37 18 44
Henning Elmholt, tlf. 61 79 74 42
Jonna Hedegaard Pedersen, tlf. 21 40 84 02
Frivillige tilknyttet plejecentret:
Ingolf Pedersen, tlf. 21 79 40 09
Birte Sørensen, tlf. 74 40 75 36
Medarbejderrepræsentanter:
Dorthe Vagner Kastrup, tlf. 27 90 63 60
Ledelsesrepræsentanter:
Ulla Pedersen, tlf. 27 90 55 29
Viola Johnsson, tlf. 21 60 70 07
Rådet fungerer som talerør for beboere og pårørende i forhold til ledelsen og de sociale myndigheder.
Beboer- og pårørenderådet inddrages i fastlæggelse af retningslinjer for det daglige liv i og omkring boligen, herunder fastlæggelse af retningslinjer for pleje- og omsorgsindsats, arbejdsrutiner, aktiviteter og samvær, kostplaner m.m.
Desuden er rådet høringsorgan i forhold til de kommunale tilsyn og tilsyn udført af Styrelsen for Patientsikkerhed.
Personalet har i gennemsnit 22,3 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2022
Dokumenter
- Husavis december 2023.pdf Husavis december 2023
- Husavis november 2023.pdf Husavis november 2023
- Husavis oktober 2023.pdf Husavis oktober 2023
- Husavis September 2023.pdf Husavis august 2023
- Husavis juli 2023.pdf Husavis juli 2023
- Husavis Juni 2023.pdf Husavis juni 2023
- Husavis Maj 2023.pdf Husavis maj 2023
- Huasvis April 2023.pdf Husavis april 2023
- Husavis marts 2023.pdf Husavis marts 2023
- Husavis februar 2023.pdf Husavis februar 2023
- Husavis januar 2023 Husavis januar 2023
- Referat fra beboer- og pårørenderådsmøde november 2023.pdf Referat fra beboer-, og pårørenderådsmøde november 2023
- Referat fra beboer- og pårørenderådsmøde oktober 2023.pdf Referat Bruger og pårørenderådsmøde oktober 2023
- Referat fra Beboer og pårørenderådsmøde maj 2023.pdf 221212 Referat Bruger og pårørenderådsmøde
- Referat fra beboer- og pårørenderådsmøde, sept. 2023.pdf Referat Bruger- og pårørenderåd 120522
- 23.02.23 Referat fra beboer- og pårørenderådsmøde Hørup Plejecenter.pdf Referat beboer- og pårørenderådsmøde februar 2023
Om os
Boliger
52Beboere
60Om boligerne
Plejehjemmet har 52 boliger med plads til 60 beboere. 8 af boligerne er ægtefælleboliger.
Boligerne, med undtagelse af de 4 et rumsboliger, indeholder en stue, soveværelse, lille te-køkken og badeværelse. Der findes fællesareal med spisestue og opholdsstue.
Boligerne er fordelt på følgende afsnit:
Øst A1-A9 |
55,6 m2 |
inkl. fællesarealer 71 m2 |
Vest A10-A18 |
55,6 m2 |
inkl. fællesarealer 71 m2 |
Drejet A19-A20 |
64 m2 |
inkl. fællesarealer 76 m2 |
Drejet, 1-rums stuer A21-A24 |
27 m2 | inkl. fællesarealer 61 m2 |
Smøgen, A25-A28 |
64 m2 |
inkl. fællesarealer 76 m2 |
Nordhuset C1-C12 |
42,7 m2 |
inkl. fællesarealer 68 m2 |
Sydhuset D1-D12 |
42,7 m2 |
inkl. fællesarealer 68 m2 |
Boligen
Boliger
Indskud og husleje
(før evt. boligydelse) 5.671,00 kr.
Administrationen vedr. boligerne og betaling af indskud og husleje varetages af Sønderborg kommune. Plejecentret informerer kommunen om nye lejere.
Husleje pr. mdr. ekskl. forbrug
Øst / Vest | kr. 5.671,00/kr. 6.195,00 |
Drejet / Smøgen | kr. 5.922,00/kr. 7.281.00 |
Drejet, 1-rums | kr. 5.322,00/kr. 6.631,00 |
Nord / Syd | kr. 5.933,00 |
Øst, Vest, Drejet, Smøgen | kr. 24.018,00 |
Nord, Syd | kr. 19.140,00 |
A conto varme | kr. 350,00 |
A conto el | kr. 150,00 |
A conto vand | kr. 150,00 |
Der er mulighed for at søge boligsikring/boligydelse.
Kontakt
6470 Sydals
- Telefon
- 88724650
- horupplejecenter@sonderborg.dk
- Hjemmeside
Mad
Kost
Om ydelser med egenbetaling
Maden til beboerne bliver lavet i plejecenterets centralkøkken af ernæringsassistenter. De sikrer at maden er ernæringsrigtig sammensat.
Alle afdelinger har anretterkøkken og plejepersonalet hjælper beboerne i forbindelse med måltidet og medvirker til at skabe et socialt fællesskab.
Den varme mad indtages om middagen.
Plejecentret afholder en del fester året igennem. Central køkkenet er en vigtig del i forbindelse med disse fælles arrangementer. De laver maden.
Desuden kan der til gæster bestilles lagkager m.m. mod betaling i forbindelse med beboernes fødselsdag eller lignende.
Kontakt
6470 Sydals
- Telefon
- 88724650
- horupplejecenter@sonderborg.dk
- Hjemmeside