Bangs Have

bhfors3
Bangs Have Gimsinghovedvej 10-22
7600  Struer
Telefon
96848515
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
sundhed-Omsorg@struer.dk
Hjemmeside
Plejebolig

Om os

Boliger

48

Beboere

48

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder (Ikke oplyst)
  • Altan/terrasse (Ikke oplyst)
  • TV-Pakke (Ikke oplyst)
  • Eget dyr tilladt (Ikke oplyst)

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke 500 - 1000 meter tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet (Ikke oplyst)
  • Aftensmad (Ikke oplyst)

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig

Faciliteter

  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

I Bangs Have arbejder vi ud fra Struer Kommunes værdier, som er Nærhed, Gennemsigtighed, Ordentlighed, Tolerance, Fleksibilitet






Omgivelser

Bangs Have er et nyt kommunalt Plejecenter, der åbnede i september 2019. Er flot placeret i den sydlige ende af Struer by, med mange grønne områder som er let tilgængelige for beboerne. Tæt på indkøbs muligheder og børnehave, som der er et samarbejde med. Bangs Have består af tre beboerhuse med plads til 16 beboere i hver, samt et fælleshus. Beboere husene er forbundne med hinanden. Der er både en stor dejlig terrasse til hvert hus samt en indre gårdhave med terrasser, sø og grønne områder.

Værdier og Værdighedspolitik

Værdier:

Vi arbejder ud fra Struer Kommunes fem overordnede værdier.

Nærhed
Vores kommunikation, i forhold til borgerne, foregår med respekt, forståelse og værdighed.

Gennemsigtighed
Vi arbejder sundhedsfremmende, forebyggende og rehabiliterende med sammenhængende og helhedsprægede borgerforløb for øje.

Ordentlighed
Vi arbejder professionelt og anvender den nyeste viden indenfor området.

Tolerance
Vi besidder det personlige overskud og den lydhørhed, som skal til for at skabe forståelse, respekt og accept omkring borgernes personlige frie valg. Og vi kan tage individuelle hensyn ud fra tænkningen - “mennesket kommer før systemet”.

Fleksibilitet
Vi tilpasser os i størst mulig grad borgernes individuelle behov og samarbejder både på tværs af afdelinger, centre, sektorer og med civilsamfundet. 


Værdighedspolitik 2021
- Værdighedspolitikken sætter retning for, at alle ældre oplever et værdigt liv og sætter retning for ledere og medarbejdere i ældreområdet.
- Værdighedspolitikken beskriver overordnede        værdier og prioriteringer for ældreområdet i relation til 7 temaer.
- Værdighedspolitikken gør det klart, hvad borgere kan forvente af ældreplejen i Struer Kommune. 


1. Livskvalitet
Vi arbejder med nærværende og personcentreret omsorg, hvor vi bidrager til en hverdag, som øger livskvalitet og giver mening for kommunens ældre borgere.

2. Selvbestemmelse
Vi arbejder for, at borgerne har ret til selvbestemmelse og selvstændighed hele livet og for at sikre rammer, der kan rumme forskellighed og mangfoldighed. 

3. Pårørende
Vi arbejder for et godt pårørendesamarbejde ved at sikre information, dialog og inddragelse, med det formål at skabe bedst mulig pleje og omsorg.

4. Mad og ernæring
Vi arbejder for, at du tilbydes ernæringsrigtig kost og måltider af høj kvalitet. Mad og ernæring er vigtigt for at opretholde funktionsevne, energi niveau og livskvalitet.

5. Ensomhed
Vi arbejder for at tilbyde meningsfulde aktiviteter. Vi hjælper med at skabe relationer og indgå i fællesskaber, så ingen er uønsket alene.

6. En værdig død
Vi arbejder for at værdighed bevares hele Livet, også frem til døden. Vi giver kærlig pleje og omsorg i den sidste tid og sikrer, at ønsker og behov respekteres.

7. Kvalitet, tværfaglighed og sammenhæng
Vi arbejder for til stadighed at sikre bedst
mulig sammenhæng og koordinering mellem behandling, omsorg og pleje.




Aktiviteter

På plejecentret er ansat en uddannet medarbejder, som sammen med plejepersonalet varetager aktiviteter med beboerne. Aktiviteterne foregår inde og ude og er relateret til årstider og højtider. Aktiviteterne kan bestå af: Film, oplæsning, fællessang, andagter/gudstjenester, gymnastik og dans, udflugter og mindre ture med centrets bus, på rickshaw- eller side-by-sidecykel, til bens og i kørestol.
Herudover har plejecentret en aktiv Vennekreds, der bidrager med aktiviteter.”

 

Relation til beboerne

Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang til vores beboere, som støttes i fortsat at leve det liv de kender til, ud fra de forudsætninger og ændringer der eventuelt går forud for flytningen til plejecentret.

Samarbejde med pårørende

Vi tilstræber at pårørende involveres og medinddrages i det omfang det er muligt for dem. Det er med til at skabe de bedste forudsætninger for at tilrettelægge dagligdagen for beboerne.