Egvad Plejehjem

Egvad Plejehjem

Ågade 2
6880 Tarm

Telefon
99743300
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
egvadplejehjem@rksk.dk
Hjemmeside
Link til hjemmeside

Om os

Boliger

41

Beboere

42

Lejligheder

  • Tekøkken
  • 1-værelseslejligheder
  • Internet
  • Skabe
  • Altan/terrasse
  • Eget badeværelse
  • TV-Pakke
  • 2-værelseslejligheder
  • Eget dyr tilladt

I området

  • Afstand til indkøb >1000 meter

Mad

  • Morgenmad
  • Middagsmad
  • Aftensmad
  • Maden laves på plejehjemmet

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb
  • Tilknyttet frisør
  • Vask af sengetøj

Faciliteter

  • Fælles dyr
  • Træningsfaciliteter
  • Gårdhave/grønne områder
  • Sansehave

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige
  • Faste ugentlige arrangementer
  • Udflugter

Plejehjemsleder

Maj-Britt Friborg

E-mail
maj-britt.friborg@rksk.dk
Vi ser det enkelte menneske som unikt og tror på at alle kan og gerne vil bidrage til et godt liv på Egvad Plehjem.
Vi støtter den enkelte beboer i at bevare egen identitet og få en meningsfyldt hverdag

Omgivelser

Egvad plejehjem ligger i udkanten af Tarm by tæt på nybygget boligområde.
Plejehjemmet er omkranset af en dejlig stor have, med mange gode gangstier, så man kan komme rundt om plejehjemmet, hvor der også findes flere små hyggekroge med bænke. I haven finder man også en stor havepavillon, som er til fri afbenyttelse. 
Alle lejligheder har udgang til egen terrasse, hvor der er plads til små havemøbler og blomsterkrukker.
Til hver afdeling er der lukket gårdhave, hvor beboeren trygt kan færdes. 
Vi ligger tæt på museet Hattemagerens hus og forsøgshaven.

Egvad Plejehjems værdier

Værdier på Egvad Plejehjem

Aktiviteter

Vi har mange forskellige tilbud om aktiviteter. Der er en del faste aktiviteter som personale og/eller frivillige afholder. Hver måned laves der en aktivitetskalender, så beboere, pårørende og venner af huset kan følge med i og deltage i det der foregår i huset. 
Vi har en dejlig arbejdsom vennekreds, som i løbet af året afholder forskellige arrangementer. Vennekredsen udgiver medlemsbladet Set og Hørt som udkommer 3 gange om året. 
I fællesskab med vennekredsen afholdes der midsommerfest, høstfest, julemarked og afdansningsbal i forbindelse med vores 2 årlige sæsoner af erindringsdans.
Mange frivillige ildsjæle har deres gang på Egvad plejehjem og hjælper ved mange forskellige arrangementer og faste aktiviteter. 
Faste aktiviteter er gudstjeneste, erindringsgruppe, bankospil, sang og musik, erindringsdans, stolegymnastik, højtlæsning, kortklub, besøgshund, filmklub og demenssang.
Af sjove og spændende tiltag er vores samarbejde med børnehaven og skolen, som i løbet af året kommer på besøg flere gange. 
Pårørende er velkommen til at arrangere og deltage i aktiviteterne.

Relation til beboerne

Vi tager udgangspunkt i den enkelte beboer og arbejder ud fra den rehabiliterende tilgang, hvor vi støtter og guider den enkelte beboer til at opnå størst mulig selvstændighed og ansvar for eget liv. Ved indflytningssamtalen tager vi udgangspunkt i beboerens livshistorie og drøfter ønsker for fremtiden.
Ikke alle er så heldige at have et velfungerende netværk. Derfor er det vigtigt for alle på Egvad plejehjem at vi skaber gode relationer til beboerne. Et socialt netværk har stor betydning for beboernes livskvalitet. 
I situationer hvor man mister meget af sit nærmeste netværk. Er det svært, at finde overskud til at skabe nye sociale relationer. Netop her er det vigtigt og har en høj prioritet for os, at bevare eller styrke eksisterende sociale relationer og skabe nye relationer i det nye fællesskab som man bliver en del af, når man flytter ind på Egvad plejehjem. 

Samarbejde med pårørende

Beboere og pårørende er en vigtig samarbejdspartner og vi værner om den enkeltes unikke familieliv med holdninger og traditioner. For at bevare dette er et godt og tæt samarbejde mellem beboeren, pårørende og personalet vigtigt. 
Ved indflytningssamtalen og løbende aftales der i hvilken grad de pårørende ønsker at være inddraget.  Alle beboere har kontaktpersoner, som de pårørende altid kan henvende sig til og få drøftet de ting de har på hjertet. Det er de pårørende der bedst kender beboeren, og kan bidrage med vigtig viden, som personalet kan bruge i den daglige pleje og omsorg.
Alle pårørende er velkommen og må meget gerne deltage i dagligdagen på Egvad plejehjem.

Om os

Boliger

41

Beboere

42

Om boligerne

Egvad plejehjem er ombygget og moderniseret i 2002-2005 og består af 50 lejligheder fordelt på 3 afdelinger

Kastaniebo somatisk afdeling med 21 lejligheder, hvoraf de 3 er egnet til ægtepar.

Kastaniebo er opdelt i 2 afsnit som hver har eget køkken spisestue og opholdsstue, samt udgang til lukket gårdhave.

ForGlemMigEj skærmet demens afsnit med 20 lejligheder fordelt på 2 huse.
Hvert hus har eget køkken, spisestue og opholdsstue, samt udgang til lukket gårdhave

Bøgelund kompleks aflastning med 9 pladser. 
Bøgelund er en kompleks aflastnings afdeling til borgere der har behov for genoptræning efter sygdom eller har behov for et afklarings ophold i forhold til vurdering af fremtidig boligform.

Boligen

Egvad plejehjem råder over 41 plejeboliger og 9 aflastningsboliger. 
Fælles for de 41 plejeboliger er stort badeværelse, gang med tekøkken og garderobe og udgang til egen terrasse. 
Lejlighederne på Kastaniebo har soveværelse og stue, men betragtes som en et værelses, da der ikke er dør mellem stuen og soveværelset
Lejlighederne på ForGlemMigEj er indrettet med flytbare skabe, så lejligheden kan opdeles i soveafsnit og stue. 
I alle lejligheder er der plejeseng og arbejdslamper.  Der er monteret loftskinner til loftlift i alle boliger. 

Indskud og husleje

Indskud minimum 21000 kr. Husleje minimum
(før evt. boligydelse)
5300 kr.

Ud over husleje betales der for varme og antenne.
Elforbrug afregnes direkte hos forsyningen.

Kontakt

Egvad Plejehjem

Ågade 2
6880 Tarm

Telefon
99743300
E-mail
egvadplejehjem@rksk.dk
Hjemmeside
Link til hjemmeside

Mad

Vi modtager mad fra Åkanden, hvilket betyder, at råvarer og færdigretter leveres derfra. Vi skræller og koger selv vores kartofler og bager selv brød og kager.  
Der serveres 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider hver dag. Der kan komme gæster som beboeren ønsker det. Gæster kan efter forudbestilling (3 hverdage før) spise med. Gældende priser hænger på afdelingerne.
I forbindelse med fødselsdage kan der købes mad og kaffe til eventuelle gæster. Beboeren har mulighed for at vælge middagsmenuen ud fra bestillingslisten fra Åkanden. Der serveres lagkage til fødselaren og beboerne i afdelingen.
Vi prioriterer fællesskabet omkring måltiderne højt og alle der har lyst spiser sammen i de enkelte afdelinger. Der er altid personale tilstede ved alle måltider. Beboere der ikke ønsker at spise i fællesskabet får serveret maden på egen stue også her er der mulighed for, at personalet er tilstede. 
Ved arrangementer er forplejningen inkluderet for beboerne og der er som regel egenbetaling for pårørende og gæster.

Om ydelser med egenbetaling

Byrådet vedtager budgettet for hvert år og i den forbindelse vil der forekomme ændringer i taksterne for kost og servicepakker. De gældende takster vil kunne findes på plejehjemmets hjemmeside og på Ringkøbing-Skjern kommunes hjemmeside.
Der er mulighed for tilkøb af 
Kost 
Vask af tøj foregår i husets eget vaskeri
Servicepakke A: alle produkter og remdier til rengøring samt toiletpapir, køkkenrulle, og engangsvaskeklude. 
Servicepakke B: personlige plejeprodukter som sæbe, shampoo, hudcreme, kam, tandbørste og tandpasta.

takster til servicepakker 


Kontakt

Egvad Plejehjem

Ågade 2
6880 Tarm

Telefon
99743300
E-mail
egvadplejehjem@rksk.dk
Hjemmeside
Link til hjemmeside