Plejecenter Engholm

Plejecenter Engholm Rådhusparken 58
3450 Allerød
Telefon
51198136
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
engholm@alleroed.dk
Hjemmeside
Engholm

Om os

Boliger

45

Beboere

46

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke 500 - 1000 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Det vi gør, skal skabe værdi for vores beboere.

Omgivelser

Vi bor i naturskønne omgivelser med kirke og indkøbsmuligheder tæt på. Der er gode busforbindelser til Engholm Plejecenter, og er man i bil, ligger motorvejens frakørsel tæt på. 

Allerød kommunes leder- og medarbejdergrundlag

leder og medarbejdergrundlag1

Et aktivt liv er vigtigt for livskvaliteten og ens velbefindende. På Plejecenter Engholm kendetegnes et aktivt liv ved at personalet, med afsæt i beboerens ønsker og ressourcer, støtter op om at man fortsat gør de ting der giver mening for den enkelte. På Plejecenter Engholm er der 47 fastansatte medarbejdere og herudover er der tilknyttet et afløserkorps.

Aktiviteter

På Engholm arrangeres forskellige aktiviteter, højtider samt udflugter ud af huset. Det kan for eksempel være:
• Nytårstaffel, hvor vi alle beboere og personale samles i Aktivitetscentrets lokaler til hyggelige timer med musik, sang og måske en lille dans.
• Fastelavnsfest, hvor vi får besøg af børnehavebørn fra nærområdet. Her slår både børn og beboere katten af tønden, og sammen har vi en rigtig hyggelig dag.
• Mindre udflugter med bus, hvor arrangementet tilpasses beboernes funktionsniveau.
• Julehygge med besøg af elever eller børn fra Allerød Kommunes skoler og institutioner, som kommer og synger julen ind med et smukt Santa Lucia optog der går gennem alle vores fællesstuer.

Herudover planlægges der i dagligdagen med små hyggelige aktiviteter som personalet og centerets elever arrangerer.

aktiviterer skovvang43b7001

Relation til beboerne

img73061
For at skabe et meningsfuldt liv for beboerne, er det vigtigt at vi lærer det enkelte menneske at kende. 
Det betyder i praksis, at vi i tæt samarbejde med beboer og pårørende tilstræber at have fokus på beboerens selvbestemmelsesret, behov, ressourcer og livshistorie.

Samarbejde med pårørende

Pårørende er altid velkomne til at komme på besøg.
Vi anbefaler, at der vælges én pårørende fra familien, som kan være beboerens primære kontaktperson. 
Den enkelte beboer vil få tildelt en kontaktsygeplejerske samt en fast kontaktperson fra plejegruppen, som i videst muligt omfang vil være den der hjælper dig i dagligdagen. Pårørende kan altid trygt henvende sig til kontaktsygeplejersken. Ved større ændringer i beboerens helbredstilstand eller hvis der opstår akut sygdom kontakter vi, efter forudgående aftale med beboeren, den primære pårørende.
Er der behov for ledsagelse til lægebesøg, tandlæge eller ambulant hospitalsbesøg, forventes det at I som pårørende tager med, da personalet ikke har ressourcer til at hjælpe med denne opgave.
Vi henstiller til at pårørende viser hensyn til døgnrytmen og de øvrige beboere. For at beboerne i ro og mag kan komme op og i gang med dagen, håber vi på pårørendes forståelse for, at besøg ikke lægges i morgentimerne.
Det er vigtigt for beboerne at der er ro omkring måltiderne – vi opfordrer derfor til, at besøg omkring spisetid foregår i boligerne.


Pårørende er altid velkomne til at komme på besøg.
Som pårørende er du altid velkommen til at ringe til personalet.
Vi henstiller til at pårørende viser hensyn til døgnrytmen og de øvrige beboere. For at beboerne i ro og mag kan komme op og i gang med dagen, opfordrer vi til, at besøg ikke lægges for tidligt om morgenen.
Det er vigtigt for os at skabe ro omkring måltiderne – vi opfordrer derfor til, at besøg omkring spisetid foregår i boligerne.
Vi opfordrer til, at der vælges en pårørende fra familien, som kan være personalets primære kontaktperson. Beboerne
vil få tildelt en kontaktsygeplejerske samt en fast kontaktperson fra plejegruppen, som i videst muligt omfang vil hjælpe i dagligdagen. Pårørende kan altid trygt henvende jer til kontaktpersonen/personalet. Ved større ændringer i beboerens helbredstilstand eller i medicinen kontakter vi, efter forudgående aftale med beboerne, de pårørende.
Er der behov for ledsagelse til lægebesøg, tandlæge eller ambulant hospitalsbesøg, skal dette aftales med de pårørende, da personalet ikke har ressourcer til at hjælpe med denne opgave. Pårørende er altid velkomne til at komme på besøg.