Plejecenter Bakkegården
7100 Vejle
- Telefon
- 76817921
- Virksomhedsform
- Kommunal
- hewit@vejle.dk
- Hjemmeside
- Link til Plejecenter Bakkegården
Om os
Boliger
61Beboere
61Lejligheder
- Tekøkken tilgængelig
- 1-værelseslejligheder tilgængelig
- 2-værelseslejligheder tilgængelig
- Internet tilgængelig
- Skabe tilgængelig
- Altan/terrasse tilgængelig
- Eget badeværelse tilgængelig
- TV-Pakke tilgængelig
- Eget dyr tilladt tilgængelig
I området
- Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
- Afstand til kirke <500 meter tilgængelig
Mad
- Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
- Morgenmad tilgængelig
- Middagsmad tilgængelig
- Aftensmad tilgængelig
Ydelser
- Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
- Tilknyttet frisør tilgængelig
- Vask af sengetøj tilgængelig
- Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
Faciliteter
- Fælles dyr tilgængelig
- Træningsfaciliteter tilgængelig
- Gårdhave/grønne områder tilgængelig
- Sansehave ikke tilgængelig
Aktiviteter
- Benyttelse af frivillige tilgængelig
- Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
- Udflugter tilgængelig
Plejehjemsleder
På Bakkegården har vi en grundholdning "livet skal leves - hele livet"
På Bakkegården har vi som mål, at beboerne oplever livskvalitet resten af deres liv, og at de har et godt hjem, hvor de stadig selv bestemmer.
Omgivelser
Vision og værdier
Ansvarlighed
Vi handler ud fra princippet ”Alle gør sit bedste”.
Vi tager og får ansvar.
Respekt og anerkendelse
Vi respekterer, at mennesker er forskellige og tager udgangspunkt deri.
Vi viser hinanden gensidig respekt, såvel beboere som pårørende og personale.
Vi har evnen og viljen til at lytte til hinanden.
Traditioner
Vi fastholder gode traditioner.
Tillid
Samarbejdet mellem beboere, familie/pårørende og personale på Bakkegården er baseret på tillid og ligeværd.
Tillid gør vi os fortjent til ved at respektere hinanden og føle ansvar for hinanden.
Vi lægger vægt på et trygt og varmt miljø for beboere, familie/pårørende og personale. Det betyder,
ü at beboere på Bakkegården i dagligdagen kan regne med at få den nødvendige hjælp og støtte, som giver livsindhold og følelsen af at høre til, således at livet stadig leves
ü at vi sætter det enkelte menneske i fokus med henblik på at respektere og bevare det enkelte menneskes identitet og værdighed
ü at familie/pårørende altid er velkommen og betragtes som en nær samarbejdspartner og medspiller
ü at beboer og personale trygt kan være åben og ærlig i kommunikation og ageren
Aktiviteter
Vi har et dagcenter, der har åbent alle hverdage fra kl. 10-16.
De aktiviteter der er her, varierer efter efterspørgsel.
Der er dog banko hver torsdag og ca. hver 4. søndag
Og vi holder gudstjeneste hver 4. onsdag.
Vi har en bus, som fast kører i Bilka den første mandag i
hver måned.
Hver anden torsdag har vi en tur ud i det blå.
Derudover bliver bussen flittigt brugt af afdelingerne til oplevelsesture.
Relation til beboerne
Vores relationer er baseret på et professionelt forhold, hvor det medmenneskelige er styrende.
Samarbejde med pårørende
Vi har et centerråd, hvor der sidder pårørende.
Personalet har i gennemsnit 1 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023
Dokumenter
Demensmærkning
Om os
Boliger
61Beboere
61Om boligerne
Vi har tre afdelinger, som er traditionelle afsnit, hvor vores eget centrale køkken leverer maden. Afdelingerne består af 14 eller 12 lejligheder. Boligerne har forskellige størrelser og består af en indgang med skabe, et værelse og et stort badeværelse. De fleste af boligerne har et tekøkken.
Hver bo-enhed har en fælles opholdsstue, hvor man kan vælge at spise, drikke kaffe, se TV eller på anden måde hygge sig i fællesskabet.
Så har vi to leve/bo afdelinger med hver 10 lejligheder. Her er lejlighederne 2 værelset, og 14 af boligerne har altan. I disse boliger kan man bo som par, men er den ene plejekrævende ved sengen, skal man sove i hvert sit rum. Alle lejligheder har eget badeværelse. Man vælger selv hvilken tv pakke man vil have i egen bolig.
Af fællesfaciliteter har vi en cafe, hvor beboerne spiser gratis. Vi har en stor træningssal, hvor der er er terapeuter der står til rådlighed, alt efter individuelt behov. Vi har en aktivitetsafdeling der har åben alle dage. Vi har vores egen bus, som bliver brugt alt det vi kan komme afsted til.
Boligen
På Bakkegården findes 61 boliger i forskellige størrelser. 20 af boligerne er 2 værelset og 14 af disse har tilhørende altan.
Boligerne består af en indgang med skabe, et værelse og et stort badeværelse.
Bakkegården er ikke et demensegnet sted, hvis den demente er særligt udfordret.
Indskud og husleje
(før evt. boligydelse) 4.379 kr.
Kost kr. 3.685,- pr. mdr.
Vask / rengøring kr. 225,- pr. mdr.
Der kan være prisreguleringer ved kost og vask/rengøring ved årsskiftet
Kontakt
7100 Vejle
- Telefon
- 76817921
- hewit@vejle.dk
- Hjemmeside
- Link til Plejecenter Bakkegården
Mad
Til 41 af vores beboere bliver maden lavet i vores eget køkken på Bakkegården. som også laver mad til Café Bæksprutten.
I vores leve/bo miljøer, bliver maden lavet, sammen med beboerne i de køkkener der ligger i fælleslokalerne.
Om ydelser med egenbetaling
Kontakt
7100 Vejle
- Telefon
- 76817921
- hewit@vejle.dk
- Hjemmeside
- Link til Plejecenter Bakkegården