Gudbjerg Plejecenter

Gudbjerg Plejecenter Byvej 27
5892 Gudbjerg Sydfyn
Telefon
62234313
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
plejecenter.oest@svendborg.dk
Hjemmeside
Klik her

Om os

Boliger

26

Beboere

26

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • Altan/terrasse ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut ikke tilgængelig
  • Plejehjemslæge ikke tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge ikke tilgængelig
  • Tilknyttet frisør ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig
  • Træningsfaciliteter ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig
  • Beboerråd ikke tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer ikke tilgængelig

Plejehjemsleder

Vi ser beboerne som det hele menneske og møder den enkelte i nuet og hjælper med at bevare identitetsfølelse, integritet og dét at opleve tilknytning til et fællesskab.

Omgivelser

Vi bor i hyggelige og rolige omgivelser, i en mindre landsby.

Værdier



Vi arbejder efter værdierne: Borgeren i centrum, helhed i opgaveløsningen, læring og trivsel.

Aktiviteter

På Gudbjerg Plejecenter prioriterer vi borgerens hverdagsliv, således at borgeren udnytter de ressourcer denne har og borgeren kan leve et hverdagsliv med de ønsker denne måtte have til livet både inde på plejecenteret, men også i videst mulige omfang igennem de daglige aktiviteter, der planlægges på plejecenteret.

Vi prioriterer det at kunne komme udenfor rigtig højt. Derfor planlægger personalet, så ofte som muligt, gåture og andre ture ud af huset med vores egen bus. Det er vigtigt for os, at borgerne i høj grad selv er med til at planlægge disse ture og ytrer deres ønsker til hvor turene skal gå hen. Det kan være ture, hvor vi har et reelt formål, indkøb eller seværdigheder, men det kan også være køreture ud i det blå, hvor vi pakker madkurven og lader chaufføren bestemme destinationen.

Vi har ligeledes en duocykel, som vi benytter til at cykle sammen med borgerne i nærområdet – dette styrker både borgernes egne ressourcer og medvirker til at øge livskvaliteten i form af skønne, nærværende oplevelser samt aktivitet.

Borgerne er med til at vælge den mad, der serveres på Gudbjerg Plejecenter. Vi har vort eget køkken, der tilbereder alle måltider efter borgernes ønsker. Gælder der særlige forhold omkring ernæring er dette ligeledes noget, vi imødekommer og indretter madlavningen efter.

Relation til beboerne


 Grundlæggende er det et vigtigt princip på Gudbjerg Plejecenter, at borgerne bibeholder deres ret til selvbestemmelse, er aktive i det omfang, de kan i løbet af hverdagen. Det fagligt uddannede personale arbejder således målrettet med udelukkende at understøtte og kompensere borgerne i det omfang, hver person individuelt har behov for det.

Samarbejde med pårørende

Kommunen skal i samarbejde med bruger- og pårørenderådet fastsætte vedtægterne for rådets valgperiode, mødestruktur og mødehyppighed samt rådets arbejdsområde og kompetence.

Bruger- og pårørenderåd på plejehjem m.v. skal inddrages ved fastlæggelsen af retningslinjerne for det daglige liv i og omkring boligen, herunder fastlæggelse af retningslinjer for kostplaner, arbejdsrutiner, aktiviteter m.v. Rådene skal desuden inddrages ved retningslinjerne for personalets måde at optræde på.

Bruger- og pårørenderådet mødes cirka fire gange om året sammen med sektionsleder og repræsentanter fra personalegruppen.

Der afholdes valg til bruger- og pårørenderåd hvert år i marts måned.

Personalet har i gennemsnit 11,5 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023

Dokumenter

Demensmærkning