Plejehjemmet Albanigade

Plejecenter Albanigade
Plejehjemmet Albanigade Albanigade 21D
5000 Odense C
Telefon
65513311
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
aehf@odense.dk
Hjemmeside

Om os

Boliger

35

Beboere

35

Lejligheder

  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • Tekøkken ikke tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig

Faciliteter

  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig

Plejehjemsleder

På Plejehjemmet Albanigade prioriterer vi hygge og socialt samvær blandt beboere og personale, så hvis du er social og kan lide at have mennesker omkring dig, er vi det rette sted for dig.

Omgivelser

Plejehjemmet Albanigade tæt ved Odense By og tæt ved både indkøb og skønne naturomgivelser, bl.a. Odense Å.

Værdigrundlag og overordnet vision på plejehjemmene i Odense Kommune

Værdigrundlag
Vi møder borgerne med værdighed, og de skal føle sig set, hørt og respekteret. Vi støtter op om den enkeltes mål skaber sammen en hverdag med tryghed, mening og livskvalitet. Vi vægter trivsel og livsglæde højt, og vi sikrer hyggelige og hjemlige rammer, med plads til forskellighed og privatliv. 

Vision
Vores vision er at give beboerne en god og meningsfuld hverdag med udgangspunkt i den enkeltes livssituation. Det gør vi ved hjælp af en rehabiliterende tilgang, som forebygger, at beboerne svækkes og mister deres selvstændighed. 

Vi ønsker, at beboerne opnår størst mulig selvstændighed og på den måde får mulighed for større medbestemmelse og livsglæde. Vi vil desuden give den enkelte beboer en oplevelse af frihed, sikkerhed og tryghed samt håb om et godt liv. Derudover vil vi forebygge social isolation, således at også beboernes mentale sundhed er høj.
 

Aktiviteter

Beboerne og personalet spiser sammen i bo-enhedens opholdsrum ved et pænt dækket bord. Det er også her, der er mulighed for socialt samvær. Vi prioriterer hygge og socialt samvær blandt beboere og personale højt, specielt omkring måltiderne. Beboerne opfordres til at deltage i måltiderne og derved få en naturlig social omgang med de øvrige beboere.

Så Plejehjemmet Albanigade er godt sted for dig, hvis du er social og kan lide at have mennesker omkring dig.


Vi har en aktivitetsgruppe, som planlægger forskellige aktiviteter ud fra beboernes ønsker. Der er en fællesaktivitet, fx banko, kortspil, mandetur, blomsterbinding eller sang.

Relation til beboerne

For at opfylde vores overordnede vision arbejder vi ud fra en rehabiliterende tilgang, som er en målrettet og tidsbestemt samarbejdsproces mellem os og beboeren samt evt. dennes pårørende. I samarbejdsprocessen benytter vi os af en række faglige tilgange som f.eks. en dialogisk tilgang. Her finder vi frem til borgerens mål og delmål samt de konkrete indsatser, der skal til for, at beboeren når sit mål. Det kan f.eks. være, at beboeren ønsker at komme til at gå igen, at forbedre sine madkundskaber eller noget helt tredje. Dette skrives ind i beboerens plan, og herefter sættes planen i værk og koordineres med beboeren samt evt. vores kolleger i et tværfaglige samarbejde. Undervejs evalueres og justeres planen i overensstemmelse med beboerens ønsker, vurderinger og situation. 

Plejehjemmenes medarbejdere skal altid spørge beboeren og sig selv, om den aktuelle indsats og måden, den tilrettelægges på, medvirker til plejehjemmenes overordnede vision.

Samarbejde med pårørende

Pårørende er vigtige samarbejdspartnere, når det handler om borgernes rehabiliteringsforløb.

Pårørendesamarbejdet er i det hele taget i fokus i Odense Kommune, og netop derfor blev der indført en pårørendepolitik i foråret 2019.  Pårørendepolitikken er udarbejdet i samarbejde med de pårørende selv. Læs mere om Odense Kommunes pårørendepolitik her.

Personalet har i gennemsnit 25,3 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2022

Demensmærkning