Tullebølle Plejecenter

Tullebølle Plejecenter Tullebølle Centret 2
5953 Tranekær
Telefon
6351 6580
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Tulleboelle.Plejecenter@langelandkommune.dk
Hjemmeside
Velkommen - Tullebølle Plejecenter

Om os

Boliger

33

Beboere

33

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • Altan/terrasse ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Plejehjemslæge ikke tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Vi bestræber os på at give den bedste pleje ud fra person-centreret omsorg

Omgivelser

Vi bor i naturskønne omgivelser, med mulighed for gåture til den lille andedam samt marker med får og andre dyr. Vi har kirken og indkøbsmuligheder i gå-afstand.

På Tullebølle Plejecenter tager vi udgangspunkt i, at alle mennesker er unikke

På Tullebølle Plejecenter ønsker vi, at vores beboere får en tilværelse, der ligger så tæt på det liv, borgeren havde før han/hun flyttede på plejecenter. Vi ønsker at tage hensyn til den ældres fysiske og mentale helbredsmæssige tilstand, men vi bestræber os også på, at respektere de ønsker den ældre har for et selvstændigt, indholdsrigt og meningsfuldt ældreliv.

Aktiviteter

Terapien tilbyder forskellige former for aktiviteter f. eks. håndarbejde, kortspil, oplæsning, gymnastik og træning i motionscenter. Gåture i nærområdet eller køreture ud i det blå er også på programmet. I terapien lægger vi udover hyggen også vægt på at vedligeholde og optræne vores beboeres motoriske og kognitive færdigheder.

Vi afholder 4 faste arrangementer om måneden: Bankospil, gudstjeneste, syng sammen arrangement samt en fredagscafe, hvor der spilles op til dans for dem, der har lyst til en svingom

Relation til beboerne

På Tullebølle Plejecenter arbejder vi med personcentreret omsorg. Vi tager vi udgangspunkt i, at alle mennesker er unikke. Vi ønsker at skabe en helhed for den enkelte, hvor tilgangen er, at menneskers fysiske, psykiske, kulturelle og åndelige baggrund skal respekteres.

Vi ønsker at inddrage beboerne mest muligt både i forhold til hverdagsaktiviteter og i forhold til sociale aktiviteter.

Vi ønsker at skabe de bedst mulige betingelser for, at beboerne føler sig trygge, fordi de får den bistand, de har behov for, men samtidig har frihed til at leve det liv ønsker.

Vi lægger vægt på høj faglighed i omsorgsarbejdet, men vi lægger også vægt på hjælp til selvhjælp, og på at beboerne selv får størst muligt ansvar og medbestemmelse i forhold til eget liv.

På Tullebølle Plejecenter ved vi, at hyggen, livsglæden og engagementet i samspillet mellem beboere, pårørende, frivillige og medarbejdere skal have optimale betingelser for at udfolde sig.


Samarbejde med pårørende

Det er vigtigt for os, at de pårørende føler sig velkomne i huset. De pårørendes engagement og deltagelse i det daglige liv i huset er et vigtigt aktiv for plejecentret, og de pårørendes deltagelse kan i høj grad styrke trivsel og livskvalitet for såvel den enkelte ældre som for centret som helhed. Vi opfordrer derfor de pårørende til at tage aktivt del i husets forskellige arrangementer og gøremål.

Der er en række opgaver i forhold til beboerne på plejecentret, som ikke ligger inden for personalets ansvarsområde. Vi har derfor en forventning om, at de pårørende tager ansvar og er behjælpelig med at løfte disse opgaver.
- Støtte til styring af beboerens økonomi.
- Som hovedregel er det de pårørende, der sørger
   for kørsel og ledsager ved læge-, tandlægebesøg og
   lign.
- Er behjælpelig med ophængning af billeder og lamper
    i lejligheden.
- Indkøb af tøj og reparation af tøj samt mærkning af tøj
    med lejlighedsnummer (vi har tøjnumrene til jer).
- Vask af tøj som ikke kan vaskes i vaskemaskine samt
    strygning af tøj.
- Service vaskes op efter eget brug.
- Forlader boligen når beboeren modtager personlig
    pleje og overholder rygeregler.

Personalet har i gennemsnit 28,5 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Dokumenter

Tilsynsrapporter

Demensmærkning