Plejehjemmet Birkelund

Birkelund
Plejehjemmet Birkelund Kobbermøllevej 50A
6340 Kruså
Telefon
7376 8618
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Hjemmeside
Hjemmeside

Om os

Boliger

32

Beboere

32

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • TV-Pakke ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb >1000 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke 500 - 1000 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Fælles dyr tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig
  • Træningsfaciliteter ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Vi vil give vore beboere en meningsfuld tilværelse, set ud fra den enkeltes individuelle behov.

Omgivelser

Birkelund Plejehjem er beliggende i den skønneste natur i Kollund.  Vores plejehjem har plads til 32 beboere.

Vi holder af hverdagen

Klaverspil

Værdigrundlaget for Birkelund er underordnet Aabenraa Kommunes værdigrundlag.

Værdigrundlaget er resultatet af en proces med deltagelse af medarbejdere, tillids-og miljø repræsentanter samt ledelse.

RESPEKT. Respekt er grundlaget i alle mellemmenneskelige relationer og afgørende i forhold til borgeren, kollegaerne og ledelse.
TRIVSEL. Jo bedre vi har det indbyrdes, des bedre pleje kan vi give borgerne
HØJ FAGLIGHED. Høj faglighed skaber kvalitet, jobtilfredshed og forandringsvillighed. Vi bliver dermed rollemodel for andre og er en tværfaglig  og attraktiv arbejdsplads.
MEDEJERSKAB. Medejerskab giver arbejdsglæde, ansvar, motivation, stolthed og tilfredshed. Dit engagement har stor betydning for organisationen.
FLEKSIBILITET. Fleksibilitet får dagligdagen til at fungere og øger samarbejdet, virker fremmende for udvikling og nytænkning.

Aktiviteter

Beboerne deltager i de daglige gøremål i den udstrækning de ønsker det og magter det. Der er en hygge cafe i huset, hvor beboerne har mulighed for at deltage på alle hverdage. Der er forskellige arrangementer hver måned, hvor alle interesserede kan deltage.

Der foregår aktiviteter løbende, så som banko, sang, underholdning, gudstjenester ved lokalområdets præster. Vi har besøg af Børnehuset og dagplejen.

Der arrangeres ture, underholdning, pølsevogn, Sct. Hansfest, høstfest, julefrokost, påskefrokost m.m. 

Vi holder Bruger – Pårørende møde to gange årligt.  Formålet er at styrke den gensidige dialog i huset, det er her man kommer med ønsker for tiltag i huset og give feedback på den daglige drift af huset.


Motorsykeltræf

Relation til beboerne

cykeltur

På Birkelund arbejder vi rehabiliterende og med en neuropædagogisk tilgang. Hver beboer er unik, og støttes i deres individuelle behov. Vores ønske er at skabe gode relationer til personale, pårørende og folk fra nærområdet.

Vi har fagligt dygtige medarbejdere, som arbejder rehabiliterende med en neuropædagogisk tilgang. Derudover har vi frivillige, som deltager i de daglige aktiviteter.


Samarbejde med pårørende

Bruger- og Pårørenderåd

Rådet består af:

Beboere, pårørende, Seniorrådets repræsentant, områdeleder, driftsleder og medarbejderrepræsentant

Rådets formål:


•Bruger- og pårørenderåd har til opgave at fungere som et forum for dialog mellem beboere, familie, venner og medarbejder/ledelse, om udfoldelsen af det gode hverdagsliv og daglige aktiviteter på plejehjemmet.
•Rådets formål er i samarbejde med ledelse og personale at skabe trivsel og muligheder for dem, der har deres hjem på og omkring plejehjemmet.

Personalet har i gennemsnit 5,2 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Dokumenter

Demensmærkning