Plejecenter Lützensvej

ltzensvej facade1
Plejecenter Lützensvej Lützensvej 1-2
4220 Korsør
Telefon
58573970
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
lutzensvej.plejecenter@slagelse.dk
Hjemmeside
Plejecenter Lützensvej

Om os

Boliger

42

Beboere

42

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig
  • Internet (Ikke oplyst)
  • TV-Pakke (Ikke oplyst)

I området

  • Afstand til indkøb 500 - 1000 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke 500 - 1000 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig

Faciliteter

  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig
  • Træningsfaciliteter ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Vi
behandler hinanden med respekt og ligeværdighed med et afsæt i at både beboere
og personale bør føle tryghed og nærvær i hverdagen.

Omgivelser

Plejecenter Lützensvej er smukt placeret i Korsør by, kun et minut fra Storebælt. Vores beboere har nem adgang til en badebro, samt en naturskøn sti langs stranden, der er tilpasset kørestolsbrugere. Dette gør det muligt at nyde den friske havluft og den smukke udsigt over Storebælt. Plejecenteret ligger centralt i gåafstand til Korsør Centrum, lystbådehavnen og kirken, hvilket gør det let for beboerne at deltage i byens aktiviteter og opleve de lokale seværdigheder. 

 


Læs mere på Plejecenter Lützensvejs hjemmeside 


Aktiviteter

En dagligdag tilpasset beboernes rytmer og behov!

På Plejecenter Lützensvej følger hverdagen beboernes egne rytmer, vaner og behov. Vi lægger stor vægt på at skabe en hyggelig atmosfære, hvor borgerne kan føle sig hjemme og  trygge. 


Aktiviteter: 

Vi har ansat en pædagog, som står for at planlægge og gennemføre forskellige aktiviteter for beboerne. Vores aktiviteter er designet til at være fællesskabende og til at bringe smil og glade stunder ind i hverdagen hos vores beboere. 

Vores aktiviteter er tilpasset og tager hensyn til den enkeltes ressourcer og interesser. Aktiviteterne kan blandt andet omfatte: 

Bankospil: En sjov og social aktivitet, der skaber fællesskab. 

Højtlæsning: For dem, der nyder en god historie. Efterfølgende kan dette også skabe mulighed for en god snak om de minder historien har frembragt. 

Sang og musik: Vi synger og spiler musik, hvilket ofte vækker minder og skaber glæde. 

Cykelture med Rickshaw-cyklen: En forfriskende tur ud i det blå, hvor beboerne kan nyde naturen. 

Besøg af byens præst: 2 gange om måneden kommer byens præst på besøg. Den ene gang holder han gudstjeneste, og anden gang afholder han højtlæsning. Flere gange om året inviteres vi ned i kirken til privat gudstjeneste efterfulgt af smørrebrød. 

Relation til beboerne

På Plejecenter Lützensvej stræber vi efter at lære hver enkelt beboer at kende, så vi kan tilrettelægge vores pleje og tilgang baseret på deres unikke behov og ønsker.

Vores mål er at skabe et trygt og respektfuldt miljø, hvor beboerne føler sig set og hørt. Vi tilpasser vores pleje og omsorg ud fra beboernes individuelle præferencer og behov, med afsæt i deres livshistorie.

For os er det afgørende at opbygge trygge relationer både til og mellem beboerne. Vi lægger stor vægt på gensidig tillid og respekt, hvilket skaber en harmonisk og støttende atmosfære på vores plejecenter. Vi ønsker, at alle beboere føler sig hjemme og værdsatte i vores fællesskab.

 


Samarbejde med pårørende

På Plejecenter Lützensvej lægger vi stor vægt på samarbejdet med de pårørende. vi inviterer til en åben dialog om både store og små spørgsmål, der kan fylde i hverdagen. Vi mener at en tæt og åben kommunikation er nøglen til at sikre den bedst mulige pleje og trivsel for vores beboere. 

Vi indkalder rutinemæssigt til årlige statussamtaler for at drøfte beboernes trivsel og behov. udover de årlige samtaler, er vi altid åbne for at afholde et møde ved behov, så vi kan tage hånd om de spørgsmål eller bekymringer, der måtte opstå. 

Cirka en gang om måneden udsender vi et månedsbrev via e-mail til pårørende og beboerne. I brevet deler vi praktiske oplysninger og informationer om, hvad der sker på plejecentret, så beboerne og pårørende altid er opdateret om hverdagen og aktiviteter. 

Personalet har i gennemsnit 29,7 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023

Dokumenter

Demensmærkning