Bobjergcentret

Bannerbillede
Bobjergcentret Stadionvej 3
4550 Asnæs
Telefon
59  66 54 20
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
kommune@odsherred.dk
Hjemmeside
Bobjergcentret

Om os

Boliger

48

Beboere

48

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke >1000 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Her er rig mulighed for at deltage i mange aktiviteter, som gør hverdagen mere indholdsrig

Omgivelser

Bobjergcentret ligger lige ved siden af Geopark Cykelbanen og alligevel tæt på Asnæs Centret. Her er tre sansehaver.


 

Aktiviteter

Vi har mange forskellige aktiviteter på Bobjerg og cirka 25 frivillige tilknyttet. De hjælper med at gøre hverdagen mere indholdsrig for dig, som bor på centret.

De frivillige hjælper, i tæt samarbejde med personalet, ved de forskellige aktiviteter på Bobjerg, fx

  • erindringsdans
  • synger og spiller klaver
  • udflugter
  • gåture i nærområdet og andre udendørsaktiviteter
  • bager
  • læser højt
  • laver gymnastik
  • hyggesnakker 
  • giver it-undervisning
  • gudstjenester
  • besøg af dagpleje og børnehave
  • forårsfest, grill, høstfest og julefrokost
  • Jord til Bord aktivitet

Det er kun fantasien, der sætter grænser.

Du kan læse mere i vores folder Frivillige på Plejecentre

1600pxcolourbox100726061

Relation til beboerne

På Bobjerg tager vi udgangspunkt i dine behov. Vi er opmærksomme på at hjælpe dig med at fastholde de funktioner og ressourcer du har, når du flytter ind. Vi arbejder også med den rehabiliterende tankegang, hvor du sætter dig et mål for at tilegne dig kompetencer. Det kunne fx være selv at gå på toilettet, selv at skære din mad ud og så videre, hvilket kan give dig en mere meningsfuld hverdag.

Det er en stor hjælp for os, hvis du eller dine pårørende har skrevet din livshistorie ned . Den kan være med til at give os et godt kendskab til dig.

Vi respekterer, hvis du har forskellige ønsker blandt andet i forhold til at deltage i det sociale liv i huset eller være alene.

Samarbejde med pårørende

Vi ved af erfaring, at du kan få brug for hjælp fra dine pårørende eller andre nærtstående til følgende: 

Sundhed

  • følgeskab til og fra læge, sygehus med mere
  • kørsel med prøver til læge, fx urinprøver
  • hente akutmedicin, hvor leveringen ikke kan vente til apoteket kommer på plejecentret

Praktisk hjælp

  • hjælp til alt vedrørende vasketøj, ved egen vaskemaskine
  • oprydning i private skuffer og skabe
  • pudsning af sko og/eller sølvtøj 
  • reparation og strygning af beklædning
  • lapning af kørestol eller rollator (hvis der sker mere end én punktering på hvert hjul, sker lapningen på kommunens hjælpemiddeldepot)  

Anden form for hjælp

  • privatøkonomi
  • indkøb af tøj og personlige fornødenheder
  • se efter post og håndtere dine breve

Vi ønsker, at du får så hjemlig og hyggelig en hverdag som muligt. Dine pårørende er altid velkomne til at deltage i din dagligdag og ved arrangementer i huset.

Fødselsdag
Når du som beboer har fødselsdag er det muligt at vælge din livret, dvs. hovedretten og kagen til kaffen, enten lagkage, æblekage eller kringle. Der er mulighed for at bestille ekstra, det skal bare gøres 3 dage før.
På grund af pladsmangel, kan vi desværre ikke tilbyde dig at holde fødselsdagen på Bobjergcentret, hvis I er flere end hvad der kan være i din bolig .

Vi håber på og forventer, et godt samarbejde og en god dialog med jer som pårørende, at I er åbne og vil kontakte os, hvis der er tvivl om noget eller I har gode ideer. 

Personalet har i gennemsnit 1,0 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023

Demensmærkning