Munkebocentret

Munkebocentret Farimagsvej 54
4700 Næstved
Telefon
55881900
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
distriktoest@naestved.dk
Hjemmeside
www.distriktoest.dk

Om os

Boliger

38

Beboere

38

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder (Ikke oplyst)
  • Internet (Ikke oplyst)
  • Altan/terrasse (Ikke oplyst)
  • TV-Pakke (Ikke oplyst)

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig

Faciliteter

  • Kiosk på plejehjemmet tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr (Ikke oplyst)
  • Sansehave (Ikke oplyst)

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Har helt sin egen atmosfære. Tryghed, nærhed og rammer der indbyder til socialt samvær og kulturelle oplevelser både ude og inde.
Kompetente medarbejdere med forskellige faglig baggrund arbejder respektfuldt på at sikre trivsel, glæde og gode oplevelser for og sammen med borgere og pårørende.

Omgivelser


Haven på Munkebo

Munkebos have er et kapitel for sig. Der er gode oplevelser at hente året rundt, og der er anlagt stier, så det er nemt at komme rundt med rollator og i kørestol.


Aktiviteter

I den ene ende af Munkebo er der åben café og et aktivitets- og træningscenter. Alle faciliteterne er naturligvis til fri afbenyttelse. Her kan du gøre en indsats for at holde dig i god form, og du kan møde både dine naboer og andre borgere, der benytter centret.

Relation til beboerne

Munkebocentret er ikke en institution men rammen om den enkelte borgers liv.
I arbejdet tages der udgangspunkt i det liv den enkelte har levet inden indflytningen, der skal være mulighed for at fortsætte dette liv, også selvom adressen er flyttet til Munkebocentret.
Det tages for givet at man deltager i hverdagens gøremål i den udstrækning man magter det, og træffer beslutninger i forhold til eget liv.
Den gode stund er hvad medarbejderne arbejder på i forhold til kontakten med den enkelte.
Der tilbydes socialt samvær i fællesarealerne, hvor personalet vil bidrage til en rar og stimulerende atmosfære.

Samarbejde med pårørende

De vil helst inden De flytter ind og ellers i forbindelse med indflytningen blive tilbudt en samtale hvor såvel teamleder som kontaktperson samt eventuelt Deres pårørende deltager.
Vi vil helst besøge Dem i Deres hidtidige bolig inden indflytningen, idet det giver os de bedste muligheder for at tilpasse den fremtidige indsats, i tråd med det liv man hidtil har levet.
                                                                              
Samtalen er vigtig i forhold til at afklare de gensidige forventninger, og sikre at der træffes klare aftaler om hvem der gør hvad fremover.
Der bliver fulgt op på denne samtale senest 8 uger efter indflytningen.
De er naturligvis som altid velkommen til at bede om en samtale, hvis De skønner der er behov herfor.


Personalet har i gennemsnit 14 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2022

Dokumenter

Demensmærkning