Kildemarkscentret

Kildemarkscentret Kildemarksvej 124
4700 Næstved
Telefon
55881900
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
distriktoest@naestved.dk
Hjemmeside
www.distriktoest.dk

Om os

Boliger

101

Beboere

110

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • TV-Pakke ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
  • Tilknyttet frisør ikke tilgængelig
  • Vask af sengetøj ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Omgivelser

Kildemarkscentret råder over store, lyse arealer i fælleshuset. De bruges til træning, aktiviteter, fester, koncerter – ja, det er alene fantasien, der sætter grænser for anvendelsen af de forskellige lokaler.
Der er haver til alle de 9 huse. De er beplantet med frugtbuske og træer.

Kildemarkscentret er nabo til den gamle Gardehusarkasserne og hvor der i dag er rideskole.

Omgivelser på Kildemarkscentret

Kildemarkscentret


Aktiviteter


Relation til beboerne

Der arbejdes ud fra den grundholdning at Kildemarkscentret er rammen om den enkeltes hjem, man er hjemme ikke på et hjem.

 

Der lægges afgørende vægt på der skal være plads til udfoldelse, også for gæster.

 

Den gode stund og livsglæde prioriteres højt, opnåelse af bedst mulig trivsel og sundhed er det overordnede mål.

 

Den professionelle indsats skal være af høj faglig standard og ydes med respekt for og i dialog med den enkelte.

Samarbejde med pårørende

De vil helst inden De flytter ind og ellers i forbindelse med indflytningen blive tilbudt en samtale hvor såvel teamleder som kontaktperson samt eventuelt Deres pårørende deltager.
Vi vil helst besøge Dem i Deres hidtidige bolig inden indflytningen, idet det giver os de bedste muligheder for at tilpasse den fremtidige indsats, i tråd med det liv man hidtil har levet.
                                                                              
Samtalen er vigtig i forhold til at afklare de gensidige forventninger, og sikre at der træffes klare aftaler om hvem der gør hvad fremover.
Der bliver fulgt op på denne samtale senest 8 uger efter indflytningen.
De er naturligvis som altid velkommen til at bede om en samtale, hvis De skønner der er behov herfor.

Personalet har i gennemsnit 14 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2022

Dokumenter

Demensmærkning