Storvorde Plejecenter

Storvorde Plejecenter har facade mod Tofthøjvej
Storvorde Plejecenter Tofthøjvej 28
9280 Storvorde
Telefon
9931 6089
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
hhh-aeh@aalborg.dk
Hjemmeside
https://www.aalborg.dk/

Om os

Boliger

36

Beboere

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet ikke tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig

Plejehjemsleder

Storvorde Plejecenter har en hjemlig stemning og et fagligt kompetent personale, som brænder for deres fag og tager stort ejerskab for plejehjemmet og dets beboere.

Omgivelser

Storvorde Plejecenter ligger i smukke omgivelser i centrum af Storvorde. Plejehjemmet rummer 36 boliger, hvoraf de ti er forbeholdt borgere med demens.

Plejehjemmet er omkranset af grønne områder og der er rig mulighed for at benytte flere forskellige terrasser samt vores sansehave.

Tæt på plejehjemmet er der er mulighed for indkøb samt adgang til lægehus og apotek.

Værdier

Værdigrundlag for Storvorde Plejecenter:

• Vi sætter beboerens trivsel i højsædet og bruger ressourcerne, hvor behovet er størst.
• Samarbejde og tillid er i højsædet mellem beboeren, de pårørende og medarbejderne.
• Beboeren har stor medindflydelse på sin hverdag, så han eller hun så vidt muligt kan leve sit individuelle liv.

Aktiviteter

Vi har faste ugentlige aktiviteter i huset, såsom dagplejebørn, musik, gudstjenester, besøgshund, gåture med vores frivillige ”Skubberne” samt aftenhygge i afdelingerne med pårørende, hvor vi f.eks. bager vafler og synger.

Vi arrangerer også fællesspisning og ture ud af huset, ligesom vi fejrer højtider og mærkedage i afdelingerne sammen med pårørende og personale.

Sidst men ikke mindst har beboerne mulighed for at benytte Storvorde Aktivitetscenter med tilhørende træningscenter, som ligger i tilknytning til plejehjemmet.

Relation til beboerne

På Storvorde Plejecenter arbejder vi i team, så beboerne møder kendt personale i alle vagter.

Vi tager individuelle hensyn til beboerne, så deres dagligdag bliver så genkendelig som muligt.

Elever på Storvorde Plejecenter
Som beboer på plejehjem vil du udover det faste personale møde elever under uddannelse, da plejehjemmet er forpligtiget til at uddanne fremtidens sundhedspersonale.

Vi håber derfor, at beboere og pårørende viser forståelse for den naturlige udskiftning i personalegruppen i takt med, at elever begynder og afslutter deres praktikforløb.

Plejehjemslæge tilknyttet Storvorde Plejecenter
Storvorde Plejecenter har Lægecenter Storvorde tilknyttet som praktiserende læger. Vi anbefaler, at beboerne skifter til Lægecenter Storvorde, men de vælger selvfølgelig selv, om de ønsker at skifte læge. 


Fordelen ved ordningen med plejehjemslægen er, at lægen kommer på fast besøg på plejehjemmet og tilser de beboere, der har behov for det, ligesom plejehjemslægen har faglig sparring med medarbejderne på Storvorde Plejecenter.

Samarbejde med pårørende

På Storvorde Plejecenter lægger vi vægt på at have et tæt samarbejde med de pårørende, så de får en tryg kontakt til personalet. Vi udsender løbende informationsbreve til alle pårørende via mail med information om det, der foregår i huset. 
Vores bruger- pårørenderåd tager aktivt del i aktiviteterne og fremsætter tanker og ideer til nye tiltag. Til tider står de pårørende også for planlægning og afholdelse af diverse aktiviteter.

Personalet har i gennemsnit 11 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023

Dokumenter