Skovly plejebolig- Demens

Skovly plejebolig- Demens Horsensvej 38 B
8732 Hovedgård
Telefon
76297873
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Hjemmeside
www.horsens.dk

Om os

Boliger

8

Beboere

8

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder (Ikke oplyst)

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke >1000 meter tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Middagsmad ikke tilgængelig
  • Aftensmad ikke tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
  • Plejehjemslæge ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Fælles dyr tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Susanne Rasmussen                          Telefon 76 29 78 73
E-mail

Vi vægter omsorg, nærvær, imødekommenhed, høj faglighed, dialog, rummelighed og godt humør. Skovly demens skal være et godt sted at bo, besøge og arbejde - i det hele taget et godt sted at være.

Omgivelser

Skovly Plejecenter blev bygget i 1952. Efterfølgende er stedet renoveret flere gange, ligesom der er blevet bygget til den eksisterende bygning. Sidste renovering var i 2006. Skovly ligger midt i Hovedgård og alligevel lige op ad skoven. Der er aktivitetscenter, hvor beboerne kan komme. Der er fælleskøkkener, hvor vi kan spise måltiderne sammen. Herudover har vi en stor festsal, der bruges til arrangementer og lignende.


I Horsens Kommune har vi 12 plejecentre med almene boliger og 6 plejecentre med demensboliger fordelt over hele kommunen.  Pr. 01.01.2024 har vi 2 frisatte kommunale plejehjem.
De overordnede mål for vore centre er at: Vore lejligheder er tidssvarende. Vores personale på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag - med dine mål, ønsker og drømme i centrum. Støtte dig til at være så selvhjulpen som muligt, så dine handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Skabe fællesskaber via aktiviteter for dig, der ønsker det.
Det er et engageret personale, der på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag. Du støttes til at være så selvhjulpen som muligt. Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum. Horsens kommune tilbød fra 1. juli 2017 en ny form for hjælp - et særligt klippekort.
Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen, så dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Personalet arbejder med moderne teknologiske hjælpemidler. De teknologiske hjælpemidler er udviklet specielt til personlig pleje og til rengøring. De anvendes hos de beboere, hvor det giver mening for den enkelte og kan hjælpe til en oplevelse af at være mere selvhjulpen.

Aktiviteter

Der er en aktivitetsmedarbejder, som er tilknyttet afdelingen. Aktivitetsmedarbejderen kommer på afdelingen 2 gange om ugen, og står for forskellige aktiviteter.

Gudstjeneste:
Der afholdes gudstjeneste hver 3. onsdag i måneden. Den afholdes på afdelingen og tilpasses beboerne.

Aktivitetsmedarbejderen har et stort kendskab til demens, og prioriterer at lære beboerne godt at kende.


Relation til beboerne

Fokus på tryghed, trivsel og egenbestemmelse

Vi støtter dig til at være så selvhjulpen som muligt.
Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum.

Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen.

På den måde kan dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles

- og din livskvalitet styrkes.


Samarbejde med pårørende

Vi har dine pårørende med i alt, der foregår omkring dig. Et tæt samarbejde med pårørende er nemlig vigtigt for os, og vi vægter dialogen højt. Vi vil rigtig gerne være medspillere i forhold til samarbejdet med dig og dine pårørende.

Personalet har i gennemsnit 29,7 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Dokumenter

Demensmærkning