Malteriet

Malteriet Houmannsgade 6
8700 Horsens
Telefon
76292858
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Hjemmeside
www.horsens.dk

Om os

Boliger

17

Beboere

17

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke >1000 meter tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet ikke tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
  • Plejehjemslæge ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig
  • Beboerråd ikke tilgængelig
  • Pårørenderåd ikke tilgængelig

Plejehjemsleder

Camilla R Juelshøj                                         Telefon 76 29 37 13
E-mail

På Malteriet vægter vi: Omsorg, nærvær, imødekommenhed, høj faglighed, dialog, rummelighed og et godt humør.
Malteriet skal være et godt sted at bo, besøge og arbejde - i det hele taget et godt sted at være. 

Omgivelser

Malteriet ligger i midten af Horsens.

Malteriet er bygget i 2009 og indrettet således, at afdelingen kan tilgodese beboernes behov for privatliv samt, at beboerne kan have indflydelse og medbestemmelse i sin hverdag. Boliger Der er 17 2. værelses lejligheder med eget badeværelse og et lille tekøkken. Der er fælles opholdsrum, spise- og dagligstue med køkken faciliteter. En stor sydvendt altan, 2 terrasser mod nord samt en stor have med udgang fra afdelingen. I anlægget uden om bygningen er der bl.a. opført en pavillon, og der er etableret forskellige hyggekroge.

 


I Horsens Kommune har vi 12 plejecentre med almene boliger og 6 plejecentre fordelt over hele kommunen. Fra 01.01.2024 har vi 2 frisatte kommunale plejehjem.

De overordnede mål for vore centre er at: Vore lejligheder er tidssvarende. Vores personale på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag - med dine mål, ønsker og drømme i centrum. Støtte dig til at være så selvhjulpen som muligt, så dine handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Skabe fællesskaber via aktiviteter for dig, der ønsker det.
Det er et engageret personale, der på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag. Du støttes til at være så selvhjulpen som muligt. Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum. Horsens kommune tilbød fra 1. juli 2017 en ny form for hjælp - et særligt klippekort Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen, så dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Personalet arbejder med moderne teknologiske hjælpemidler. De teknologiske hjælpemidler er udviklet specielt til personlig pleje og til rengøring. De anvendes hos de beboere, hvor det giver mening for den enkelte og kan hjælpe til en oplevelse af at være mere selvhjulpen.

Aktiviteter

På Malteriet er der tilknyttet en aktivitetsmedarbejder. Omfanget af aktiviteter varierer alt efter beboernes behov og personalets ressourcer.

Aktivitetsmedarbejderen står for jævnlige busture, aktiviteter ud af huset, og de små aktiviteter som sang, stjernestunder, pyntning til højtiderne, gudstjeneste med mere. Aktivitetsmedarbejderen  har et stort kendskab til demens og prioriterer  at lære beboerne godt at kende. På denne måde kan medarbejderen planlægge dagen ud fra beboernes forskellige behov og interesser.

Faste aktiviteter: Genkendelighed kan for nogen af vores beboere være gavnligt. Vi har derfor nogle aktiviteter som ligger forholdsvis fast. Vi har f.eks. besøgshund hver uge samt månedlige ture til salmesang.

Relation til beboerne

Fokus på tryghed, trivsel og egenbestemmelse

Vi støtter dig til at være så selvhjulpen som muligt.
Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum.

Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen.

På den måde kan dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles

- og din livskvalitet styrkes.


Samarbejde med pårørende

Vi har dine pårørende med i alt, der foregår omkring dig. Et tæt samarbejde med pårørende er nemlig vigtigt for os, og vi vægter dialogen højt. Vi vil rigtig gerne være medspillere i forhold til samarbejdet med dig og dine pårørende.

Personalet har i gennemsnit 18,2 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Demensmærkning