Gedvedhus

Gedvedhus Kirkevej 5
8751 Gedved
Telefon
76291880
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Hjemmeside
www.horsens.dk

Om os

Boliger

24

Beboere

24

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb 500 - 1000 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke >1000 meter tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet ikke tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Karsten Larsen                                          Tlf. 76291895                                                                      
E-mail

Hos os oplever du et trygt miljø præget af respekt, omsorg, tillid og udvikling. Sammen skaber vi en meningsfuld hverdag.

Omgivelser

Gedvedhus er det gamle rådhus i Gedved. Rådhuset blev i 2010 ombygget til plejecenter. Det er nu et hyggeligt sted med 22 plejeboliger og 2 aflastningsboliger. Der er flere små nicher rundt omkring i huset, hvor beboere kan sidde og nyde solen gennem de store vinduer. Der er også en stor spisestue, hvor der er mulighed for at spise sammen. Det lokale danner også rammen omkring aktiviteter for beboere.
Gedvedhus er et hjemligt og hyggeligt sted, som danner rammen for trivsel, aktiviteter og samvær.



I Horsens Kommune har vi 14 plejecentre  med alemene boliger og 6 plejecentre med demensboliger fordelt over hele kommunen. De overordnede mål for vore centre er at: Vore lejlighederner tidssvarende. Vores personale på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag - med dine mål, ønsker og drømme i centrum. Støtte dig til at være så selvhjulpen som muligt, så dine handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Skabe fællesskaber via aktiviteter for dig, der ønsker det.
Det er et engageret personale, der på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag. Du støttes til at være så selvhjulpen som muligt. Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum. Horsens kommune tilbyder fra 1. juli 2017 en ny form for hjælp - et særligt klippekort Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen, så dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Personalet arbejder med moderne teknologiske hjælpemidler. De teknologiske hjælpemidler er udviklet specielt til personlig pleje og til rengøring. De anvendes hos de beboere, hvor det giver mening for den enkelte og kan hjælpe til en oplevelse af at være mere selvhjulpen

Aktiviteter

Hverdagsaktiviteter prioriteres højt, så vi skaber livsglæde, livskvalitet og samvær med andre.

Vi har blandt andet følgende aktiviteter:
- Madlavning, servietfoldning og borddækning
- Avislæsning
- Pyntning til de forskellige højtider.

Hvornår foregår aktiviteterne?
Formiddag, eftermiddag og aften samt i nogle weekender. Der er desuden andre aktiviteter døgnet rundt som plejepersonalet, pårørende og frivillige laver, når det er muligt


Relation til beboerne

Fokus på tryghed, trivsel og egenbestemmelse.

Vi støtter dig til at være så selvhjulpen som muligt.
Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum.

Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen.

På den måde kan dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles

- og din livskvalitet styrkes.


Samarbejde med pårørende

Vi har dine pårørende med i alt, der foregår omkring dig. Et tæt samarbejde med pårørende er nemlig vigtigt for os, og vi vægter dialogen højt. Vi vil rigtig gerne være medspillere i forhold til samarbejdet med dig og dine pårørende.

Personalet har i gennemsnit 14,5 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023

Demensmærkning