Egebakken

Egebakken Egebjergvej 148b
8700 Horsens
Telefon
76294930
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Hjemmeside
www.horsens.dk

Om os

Boliger

21

Beboere

21

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • TV-Pakke ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb 500 - 1000 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke >1000 meter tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet ikke tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
  • Plejehjemslæge ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Thomas Lamarche                          Telefon  7629 4935                                         
E-mail

Vi vægter det gode samarbejde med dig og dine pårørende meget højt, og vi respekterer forskellighed og retten til at leve sit liv, som man lyster.

Omgivelser

Der er tilknyttet en flot gårdhave, sansehave og haveareal som beboere og pårørende er velkommen til at benytte. Der er gode træningsfaciliteter.

Der er en cafe med panorama udsigt over Egebjerg

 


I Horsens Kommune har vi 14 plejecentre med almene boliger og 6 plejecentre med demensboliger fordelt over hele kommunen. Fra 01.01.2024 har vi 2 frisatte kommunale plejehjem. De overordnede mål for vore centre er at: Vore lejligheder er tidssvarende. Vores personale på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag - med dine mål, ønsker og drømme i centrum. Støtte dig til at være så selvhjulpen som muligt, så dine handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Skabe fællesskaber via aktiviteter for dig, der ønsker det.
Det er et engageret personale, der på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag. Du støttes til at være så selvhjulpen som muligt. Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum. Horsens kommune tilbød fra 1. juli 2017 en ny form for hjælp - et særligt klippekort Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen, så dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Personalet arbejder med moderne teknologiske hjælpemidler. De teknologiske hjælpemidler er udviklet specielt til personlig pleje og til rengøring. De anvendes hos de beboere, hvor det giver mening for den enkelte og kan hjælpe til en oplevelse af at være mere selvhjulpen

Aktiviteter

Vi har aktiviteter, som tager hensyn til dine behov og ønsker.

Eksempler på aktiviteter

- stolegymnastik
- indendørs bowling
- fremvisning af film
- små busture i omegnen med kaffekurv
- eftermiddagshygge med sang og oplæring

Hvornår forgår aktiviteterne?
Formiddag, eftermiddag og aften samt i nogle weekender.

Til Egebakken er der også tilknyttet en aktivitetsmedarbejder. Omfanget af aktiviteter varierer alt efter beboernes behov og personalets ressourcer. Aktivitetsmedarbejderen står for ugentlige busture, aktiviteter ud af huset, og de små aktiviteter som sang, stjernestund, pyntning til højtiderne, gudstjenesten med mere.   

Vi afholder løbende forskellige arrangementer i huset, fx forårsfest – midsommerfest – høstfest - julefrokost, cafe eftermiddage og adventshygge d. 1. søndag i december. Pårørende vil blive inviteret til nogle af arrangementerne, dog med en deltagerpris. 

Vil du høre mere om aktiviteterne?
Kontakt aktivitetsmedarbejder
Telefon: 24 95 90 24

 

Relation til beboerne

Livet på Egebakken


Som beboer skal du føle livskvalitet i hverdagen - at du kan selv bestemme hvornår du vil det ene og det andet. Du skal have hjælp til de ting, du ikke selv kan udføre og guidning/hjælp til resten, hvis det er et behov for det.

Du vil blive mødt af faglærte medarbejdere, som er fagligt dygtige og har menneskelig forståelse.


Samarbejde med pårørende

Vi vægter pårørendesamarbejde meget højt. Det er vigtigt for os at skabe et rum til at kunne stille spørgsmål, så I som pårørende har oplevelsen af at blive hørt og set. 
Flere gange årligt afholder vi husmøder og vi har et
bruger-/pårørenderåd. 


Personalet har i gennemsnit 30,6 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023

Demensmærkning