Ceres

Ceres Nørre Torv 1
8700 Horsens
Telefon
76292838
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Hjemmeside
www.horsens.dk

Om os

Boliger

17

Beboere

17

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • TV-Pakke ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke >1000 meter tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet ikke tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Fælles dyr tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig
  • Træningsfaciliteter ikke tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Thomas Lamarche            Telefon 76 29 28 39
E-mail

Vi er et hjemligt og hyggeligt sted, hvor trivsel, aktiviteter og samvær er i højsædet. Vi ønsker du får en hverdag med livskvalitet og samvær med andre.

Omgivelser

Plejeboligerne er tilknyttet Ceres Centret, som er et stort og levende, åbent center i midtbyen. Beliggenheden gør, at der er mulighed for at indgå i flere sociale aktiviteter på Ceres Centret.  Fællesarealerne består blandt andet af en stor og lys opholdsstue i en ny tilbygning, samt en mindre opholdsstue.


 

 

I Horsens Kommune har vi 12 plejecentre med almene boliger og 6 plejecentre med demensboliger fordelt over hele kommunen. Pr. 01.01.2024 har vi 2 frisatte kommunale plejehjem.
De overordnede mål for vore centre er at: Vore lejligheder er tidssvarende. Vores personale på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag - med dine mål, ønsker og drømme i centrum. Støtte dig til at være så selvhjulpen som muligt, så dine handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Skabe fællesskaber via aktiviteter for dig, der ønsker det.

Det er et engageret personale, der på forskellig vis hjælper dig til en aktiv hverdag. Du støttes til at være så selvhjulpen som muligt. Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum. Horsens kommune tilbød 1. juli 2017 en ny form for hjælp - et særligt klippekort Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen, så dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles med henblik på at styrke din livskvalitet. Personalet arbejder med moderne teknologiske hjælpemidler. De teknologiske hjælpemidler er udviklet specielt til personlig pleje og til rengøring. De anvendes hos de beboere, hvor det giver mening for den enkelte og kan hjælpe til en oplevelse af at være mere selvhjulpen

Aktiviteter

Du kan deltage i aktiviteter både i grupper eller alene sammen med én fra vores personale.

Eksempler på aktiviteter
- Sjov motion (ballonspil, boldspil, indendørs bowling)
- Sang og brætspil
- Filmklub
- Gåture/busture ud i det fri

Hvornår foregår aktiviteterne?
Formiddag, eftermiddag, aften og i nogle weekender. Der er også andre aktiviteter døgnet rundt som plejepersonalet, pårørende og frivillige laver, når det er muligt.


Relation til beboerne

Fokus på tryghed, trivsel og egenbestemmelse

 

Vi støtter dig til at være så selvhjulpen som muligt.

Du har stor indflydelse på indholdet i din hverdag, hvilket vil sige, at vi sætter dine mål for tilværelsen i centrum.

 

Du involveres i eget liv, hvor vi sammen tilrettelægger plejen.

 

På den måde kan dine ressourcer og handlefærdigheder vedligeholdes og udvikles

 

- og din livskvalitet styrkes.


Samarbejde med pårørende

Vi har dine pårørende med i alt, der foregår omkring dig. Et tæt samarbejde med pårørende er nemlig vigtigt for os, og vi vægter dialogen højt. Vi vil rigtig gerne være medspillere i forhold til samarbejdet med dig og dine pårørende.

Personalet har i gennemsnit 19,6 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Demensmærkning