Nedergården Plejecenter

Nedergården Plejecenter Kirkegade 1A
7171 Uldum
Telefon
79741680
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
Hjemmeside
www.hedensted.dk

Om os

Boliger

32

Beboere

32

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke <500 meter tilgængelig
  • Afstand til indkøb 500 - 1000 meter ikke tilgængelig
  • Afstand til indkøb >1000 meter ikke tilgængelig
  • Afstand til kirke >1000 meter ikke tilgængelig
  • Afstand til kirke 500 - 1000 meter ikke tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig

Faciliteter

  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Vi bestræber os på, at bidrage til et godt liv via rådgivning, støtte og omsorg

Omgivelser

Nedergården Plejehjem ligger midt i Uldum by med kort afstand til det smukke Uldum Kær.

Der er en hyggelig lukket gårdhave på plejehjemmet med bl.a. blomsterbede, bassin med fisk og højbede, hvor der plantes forskellige afgrøder i foråret.


Sammen bevæger vi mennesker

Vision og værdier:

- Borgerens funktionsniveau gør, at de har brug for os. Vi er der altid med fuldt respekt for borgeren.

- Alle mennesker har et ønske om at klare sig selv mest muligt. Vi arbejder derfor på brug og udvikling af borgernes potentiale.

- Alle mennesker vil opleve sig set, hørt og forstået. Vi ved, at et godt møde med borgeren indeholder meget mere end levering af en ydelse.
- Alle medarbejdere og ledere vil den bedste udvikling. Vi ved, at nærværende og faglig ledelse tæt på praksis er udviklende.

-  Vores organisering og samarbejde må ikke være borgerens udfordring. Vi skal give borgeren koordinerede og sammenhængende forløb.



Aktiviteter

Der er faste ugentlige aktiviteter på Nedergården som f.eks. sang, bagning, boccia og gudstjeneste. Er der specifikke ønsker fra beboerne, prøver vi at efterkomme dem. Det kan f.eks. være en tur i Plantorama, eller tage madpakker med, og tage på en tur. Der er en velfungerende vennekreds på Nedergården, hvor frivillige arrangerer f.eks. gymnastik, "skubbere" der kører ture med de der sidder i kørestol, samt i samarbejde med Nedergården arrangerer pårørendefest og fællesspisning.

Relation til beboerne

Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang, hvor vores kerneopgave er, at det enkelte menneske får omsorg, støtte og rådgivning der gør, at borgeren løbende udvikler sig til at kunne klare sig bedre og mere selv.

Samarbejde med pårørende

Der er kontaktperson ordning hvilket betyder, at det er kendt og fast personale, der kontakter pårørende hvis borgeren har brug for hjælp til dette. Vi vægter medinddragelse højt, og der er bl.a. hjemmebesøg før indflytning på Nedergården, hvor centersygeplejersken og kontaktpersonen deltager. I det omfang det er muligt deltager også områdelederen. 

Personalet har i gennemsnit 22,8 sygefraværsdage pr. år.

Dokumenter

Tilsynsrapporter

Demensmærkning