Plejehjemmet Tranbjerg

tranbjerg1
Plejehjemmet Tranbjerg Torvevænget 1-3
8310 Tranbjerg J
Telefon
87131600
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
plejehjem@mso.aarhus.dk
Hjemmeside
Plejehjemmet Tranbjerg

Om os

Boliger

76

Beboere

76

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • Altan/terrasse ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig
  • Skabe (Ikke oplyst)

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr (Ikke oplyst)
  • Sansehave (Ikke oplyst)
  • Træningsfaciliteter (Ikke oplyst)

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig

Plejehjemsleder

På Tranbjerg skal det gode hverdagsliv leves

Omgivelser

Strategi og værdier

11

De fem ledetråde er Sundhed og Omsorgs strategi. Strategien giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus.

Vores fem ledetråde er:

Vi holder borgerne væk - fordi borgerne gerne vil klare sig selv.

Al magt til borgerne - fordi det er dem, vi er her for.

Vi er sammen med borgerne - fordi det er i mødet med borgeren, at det gode liv skabes.

Slip medarbejderne fri- fordi frihedsgrader skaber arbejdsglæde og nytænkning.

Ledelse med vilje - fordi god ledelse giver værdi for borgerne.

Læs mere og se en film om de fem ledetråde her.

Aktiviteter

Rigtig mange af vores aktiviteter er drevet af pårørende og frivillige. Sammen kan vi skabe de rigtig gode oplevelser for beboerne. 

Relation til beboerne

På plejehjemmene i Aarhus Kommune har vi altid fokus på, hvordan vi kan understøtte beboerne i at leve et selvstændigt og meningsfuldt liv. Alle beboere er forskellige og har forskellige opfattelser af, hvad et meningsfuldt liv indeholder. Vi har derfor altid fokus på, hvad der skaber livskvalitet og livsglæde for den enkelte med udgangspunkt i borgerens samlede livssituation.

Hvad enten en beboer har brug for sygepleje, genoptræning, pleje og/eller praktisk hjælp, har vi fokus på at tilrettelægge forløb for beboerne, der tager udgangspunkt i det, der motiverer den enkelte. Det gør vi i tæt samarbejde med beboeren og de pårørende.

Vi arbejder altid forebyggende og ud fra en rehabiliterende tilgang. Vi tager derfor afsæt i beboerens ressourcer og potentialer og har fokus på at støtte og motivere beboeren til at gøre mest muligt selv. Det kan være gennem vejledning, træning, oplæring, ved brug af hjælpemidler eller velfærdsteknologi.

Beboerne på plejehjemmet vil altid have tilknyttet en kontaktperson, der er den fagperson beboeren og de pårørende har den tætteste kontakt til.

Samarbejde med pårørende

Frivillig

Måske er du selv pårørende til en beboer på plejehjemmet og ønsker, at der sker lidt mere i løbet af ugen? Eller måske har du bare lyst til at gøre en forskel i andre menneskers liv? For at vi kan skabe en spændende hverdag for beboerne, er vi helt afhængige af din hjælp som frivillig. Du kan være med til at skabe glæde i mange menneskers liv, og det behøver ikke være en fast ting, du gør. Vi er taknemmelige for din hjælp, uanset om det blot er for et par timer, eller en gang om ugen, måneden eller året.

Du kan være frivillig på mange måder. Vi søger fx chauffører, husvenner, deltagere i sang og musik, besøgsvenner og gåtursvenner.



Bestyrelsen

Det man på mange plejehjem kalder et beboer- og pårørenderåd, kalder vi for bestyrelsen af plejehjemmet.

Det er af stor betydning at inddrage beboere, familie og pårørende i hverdagen i byens plejeboliger.

Beboerne er, så vidt de har ressourcerne og overskud til det, en naturlig del af bestyrelsen på plejehjemmet. Familie eller beboernes pårørende er også meget velkomne i bestyrelsen og kan dermed deltage i samarbejdet om at skabe det gode hverdagsliv.

Bestyrelsen og plejeboligenheden har et fælles ansvar for at skabe gode og trygge forhold og en god hverdag for beboerne.

Personalet har i gennemsnit 19,1 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Tilsynsrapporter

Demensmærkning