Plejehjemmet Augustenborggade

Plejehjemmet Augustenborggade Augustenborggade 27
8000 Aarhus C
Telefon
87131600
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
plejehjem@mso.aarhus.dk
Hjemmeside
Plejehjemmet Augustenborggade

Om os

Boliger

31

Beboere

31

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Fælles dyr tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet tilgængelig
  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig

Plejehjemsleder

Vi mener, at livet skal leves, og vi nyder at få beboerne til at blomstre.

Omgivelser

Plejehjemmet Augustenborggade 27 er et harmonisk plejehjem, hvor der er plads til forskelligheder. Vi har indrettet os hyggeligt og hjemligt, og vi har gode fælles områder både inde og ude, fx har vi en dejlig indbydende have. Vi er et plejehjem med 31 boliger, hvilket er et antal, som gør, at hverdagen føles nemmere og mere overskuelige for vores borgere og pårørende.
Vi går meget op i at skabe fællesskaber med personalet og borgerne imellem. Vores beboere skal have mulighed for at folde deres liv ud, også selvom de bor på plejehjem.

Vi er smilende, glade og parate til at kramme samtidig med, at vi har en høj faglighed. Vi synes selv, vi er gode til at favne mennesker i al deres mangfoldighed, når livet føles svært.
Vi glæder os til at se dig, hvis du får lyst til at komme forbi - kaffen er altid klar.


Strategi og værdier

12

De fem ledetråde er Sundhed og Omsorgs strategi. Strategien giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus.

Vores fem ledetråde er:

Vi holder borgerne væk - fordi borgerne gerne vil klare sig selv.

Al magt til borgerne - fordi det er dem, vi er her for.

Vi er sammen med borgerne - fordi det er i mødet med borgeren, at det gode liv skabes.

Slip medarbejderne fri- fordi frihedsgrader skaber arbejdsglæde og nytænkning.

Ledelse med vilje - fordi god ledelse giver værdi for borgerne.

Læs mere og se en film om de fem ledetråde her.

Aktiviteter

Kommer snarest.

Relation til beboerne

På plejehjemmene i Aarhus Kommune har vi altid fokus på, hvordan vi kan understøtte beboerne i at leve et selvstændigt og meningsfuldt liv. Alle beboere er forskellige og har forskellige opfattelser af, hvad et meningsfuldt liv indeholder. Vi har derfor altid fokus på, hvad der skaber livskvalitet og livsglæde for den enkelte med udgangspunkt i borgerens samlede livssituation.

Hvad enten en beboer har brug for sygepleje, genoptræning, pleje og/eller praktisk hjælp, har vi fokus på at tilrettelægge forløb for beboerne, der tager udgangspunkt i det, der motiverer den enkelte. Det gør vi i tæt samarbejde med beboeren og de pårørende.

Vi arbejder altid forebyggende og ud fra en rehabiliterende tilgang. Vi tager derfor afsæt i beboerens ressourcer og potentialer og har fokus på at støtte og motivere beboeren til at gøre mest muligt selv. Det kan være gennem vejledning, træning, oplæring, ved brug af hjælpemidler eller velfærdsteknologi.

Beboerne på plejehjemmet vil altid have tilknyttet en kontaktperson, der er den fagperson beboeren og de pårørende har den tætteste kontakt til.

Samarbejde med pårørende

Frivillig

Måske er du selv pårørende til en beboer på plejehjemmet og ønsker, at der sker lidt mere i løbet af ugen? Eller måske har du bare lyst til at gøre en forskel i andre menneskers liv? For at vi kan skabe en spændende hverdag for beboerne, er vi helt afhængige af din hjælp som frivillig. Du kan være med til at skabe glæde i mange menneskers liv, og det behøver ikke være en fast ting, du gør. Vi er taknemmelige for din hjælp, uanset om det blot er for et par timer, eller en gang om ugen, måneden eller året.


 

Bestyrelsen

Det man på mange plejehjem kalder et beboer- og pårørenderåd, kalder vi for bestyrelsen af plejehjemmet. Det er af stor betydning at inddrage beboere, familie og pårørende i hverdagen i byens plejeboliger. 

Beboerne er, så vidt de har ressourcerne og overskud til det, en naturlig del af bestyrelsen på plejehjemmet. Familie eller beboernes pårørende er også meget velkomne i bestyrelsen og kan dermed deltage i samarbejdet om at skabe det gode hverdagsliv. 

Bestyrelsen og plejeboligenheden har et fælles ansvar for at skabe gode og trygge forhold og en god hverdag for beboerne.

Personalet har i gennemsnit 18,0 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Tilsynsrapporter

Demensmærkning