Plejecenter Bistrupvang

Plejecenter Bistrupvang
Plejecenter Bistrupvang Bistrup Byvej 6
3460 Birkerød
Telefon
46113770
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
bistrupvang@rudersdal.dk
Hjemmeside
www.rudersdal.dk/Bistrupvang

Om os

Boliger

50

Beboere

50

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder (Ikke oplyst)

I området

  • Afstand til indkøb 500 - 1000 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke 500 - 1000 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig

Faciliteter

  • Fælles dyr tilgængelig
  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige (Ikke oplyst)
  • Faste ugentlige arrangementer (Ikke oplyst)

Plejehjemsleder

Omgivelser

Bistrupvang Plejecenter blev indviet i september 2012 og råder over 50 plejeboliger med tilhørende fællesfaciliteter. Plejecentret er naturligt integreret i den flotte omgivende natur og byder bl.a. på smukke oplevelser året rundt.

Leve-bo miljø konceptet

Omgivelser

Vi arbejder efter leve-bo miljø konceptet. Nogle nøgleord for beboere i dette miljø er bl.a. forandring, fleksibilitet, selv- og med-bestemmelse.

Det betyder, at vi har fokus på hjemlighed, hverdagsliv og på det enkelte liv.Vi ser leve-bo miljøet som et sted, hvor personer med behov for pleje og omsorg kan bo og leve et liv, som giver mening for den enkelte.

Aktiviteter

Bistrupvang har udover vore  faste aktivitetsmedarbejdere også et godt samarbejde med flere frivillige, der kommer og hjælper.

 Udover at arbejde sammen med fysioterapeuten med gymnastik og øvelser, er der mange gøremål både i fællesområdet og ude i de enkelte boenheder.

 

Der tilbydes en lang række aktiviteter til vore beboere, som man kan deltage i efter interesse.

 

Som eksempler kan nævnes:

•Udflugter med vor bus

•Gå/køre ture i den flotte omliggende natur

•Lettere havepleje i vores store have

•Spændende madlavning

•Bagning af kager og boller

•Strikning og syning

•Kort- og andre spil

•Højtlæsning

•Taletræning

•Underholdning med sang og musik

•Dans

•Filmvisning

 

Er der specielle interesser eller ønsker, forsøger vi naturligvis i størst muligt omfang at opfylde disse.

 

Pårørende eller venner er normalt velkomne til at deltage i aktiviteter på Bistrupvang. Vær dog opmærksom på indbydelsen eller opslaget, hvor det vil fremgå, hvis aktiviteten også er for pårørende.

 

Som beboer eller pårørende er du også velkommen til selv at arrangere aktiviteter på Bistrupvang. Dette skal dog først aftales og koordineres med aktivitetsmedarbejderne

 

Omgivelser

Relation til beboerne

Beboeren har reelt indflydelse på eget liv, og det er den enkeltes egne vaner og behov, der i stor udstrækning, styrer hverdagen.
I hverdagen vil der være mange opgaver og muligheder for at inddrage beboerne - muligheder, der baseres på frivillighed og lyst.

 

På Bistrupvang samarbejder personalet med beboeren bl.a. omkring tilberedning af måltider. Øvrige daglige gøremål som tøjvask og rengøring foregår tæt på og i samarbejde med beboeren. I et leve-bo miljø skabes mulighed for både privatliv og socialt fællesskab.


Alle beboere har en kontaktperson blandt medarbejderne, som har det nære samarbejde med beboeren og pårørende. Kontaktpersonen vil have stort kendskab til beboerens baggrund, plejebehov og ønsker.

 

Vi søger at opfylde de individuelle behov, som vore beboere har. Der planlægges sammen med beboeren ud fra individuelle hensyn, hvordan plejen skal tilrettelægges naturligvis under hensyntagen til kommunens kvalitetsstandarder


 

Samarbejde med pårørende

Personalet har i gennemsnit 12 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Dokumenter

Demensmærkning