Ældrecentret Broparken

Ældrecentret Broparken Slotsherrens Vænge 2B
2610 Rødovre
Telefon
36378000
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
aeldre-broparken@rk.dk
Hjemmeside
https://www.rk.dk/ael-broparken/

Om os

Boliger

78

Beboere

78

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • Internet tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke <500 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Mulighed for tilkøb tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig

Faciliteter

  • Fælles dyr tilgængelig
  • Sansehave tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig

Aktiviteter

  • Beboerråd tilgængelig
  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Broparken er et hjem, hvor livskvalitet for beboerne tilgodeses og hvor beboerne oplever høj faglighed, tryghed, nærvær, værdighed og respekt.
Broparken er et godt sted at leve, bo og arbejde.

Omgivelser

Ældrecentret Broparken ligger i et område der hedder Broparken, hvor der både er almene boliger, ældreboliger, bofællesskaber, daginstitutioner. Endvidere ligger Rødovre Kommunes midlertidige døgnpladsser og træningscentret i området.

Kommunes servicebus kører lige til døren.

Der er mange grønne områder i og omkring Broparken, og Aldi ligger i tæt gåafstand fra Ældrecentret. 

Ældrecentret Bropaken har samarbejde med de omkringliggende institutioner og botilbud, for at gøre Broparken til et attraktivt Byområde og for at skabe aktiviteter på tværs af generationer.

Broparkens omgivelser

Vision og værdier

Broparken skal være et godt sted at bo, leve og arbejde.

Broparken arbejder i øjeblikket med at definere og konkretisere husets værdier, som er  RESPEKT, VÆRDIGHED/TRIVSEL, HØJ FAGLIGHED og SELVBESTEMMELSE.

Værdierne udtrykker samlet, hvad der er vigtigt for arbejdet på Broparken, og hvad der vil være til gavn for arbejdet med de ældre, som bor og færdes i Ældrecentret.



Aktiviteter

Ældrecentret Broparken har to aktivitetsmedarbejdere ansat, som er ansvarlige for den månedlige aktivitetsplan, og som gennemfører aktiviterne for beboerne både i husets Hyggestue men også i de enkelte afdelinger. Nogle aktiviteter er faste månedlige aktiviteter, andre ugentlige. Andre aktiviteter planlægges fra måned til måned i samråd med beboere og afdelinger.

Af faste aktiviteter kan nævnes sang, erindringsdans, stolgymnastik, besøg af besøgshund, banko.

Der bliver hver måned planlagt forskellige aktiviteter, efter ønske fra beboerne.

Det er endvidere aktivitetspersonalet der i samråd med afdelingernes kontaktperson og beboere der udfører klippekortsydelser.

Relation til beboerne

Beboerne bliver tildelt et fast team af personale som både kan være sygeplejerske, social- og sundhedsassistent og social- og sundhedshjælper. 

Hver beboer har en kontaktperson som enten kan være social- og sundhedshjælper eller social- og sundhedsassistent.

Men man kan få hjælp af alle tre typer medarbejder alt efter hvilken problemstilling eller ydelse der skal gives.

Vi vægter at have de rette kompetencer til at udføre den pleje og omsorg som er nødvendig.

Samtidig er det vigtig for Broparken at have et godt samarbejde med de pårørende omkring beboeren.




Samarbejde med pårørende

Samarbejdet med de pårørende er vigtig, i samråd med beboerne. Det er vigtig at beboerne er med hele tiden i det omfang det er muligt. Oftest er det én pårørende som er bindeled, som evt. orientere øvrige pårørende. Men vi betragter Broparken som et hjem, hvor alle pårørende er velkomne. Og der vil altid være kaffe på kanden.

Personalet har i gennemsnit 11,3 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2024

Dokumenter

Demensmærkning