Ålholmhjemmet

Ålholmhjemmet Kirsebæralle 7
3400 Hillerød
Telefon
72326500
Virksomhedsform
Kommunal

Om os

Boliger

46

Beboere

50

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Altan/terrasse tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb 500 - 1000 meter tilgængelig

Mad

  • Maden laves på plejehjemmet tilgængelig
  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig

Ydelser

  • Tilknyttet fodterapeut tilgængelig
  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Tilknyttet frisør tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Fælles dyr tilgængelig
  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Pårørenderåd tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig

Plejehjemsleder

Omgivelser

Ålholmhjemmet ligger i Hillerød vest tæt på børneinstitutioner, skole og grønne arealer. Vi har 2 km. ned til slotsparken, som vi bruger når vejret er til det.

Vision og mission

dsc20031

Vision:
Ålholmhjemmet vil i 2022 være forgangsbillede indenfor pleje af demens ramte i Danmark.

Mission:
Med afsæt i Eden Alternative skaber vi en meningsfuld hverdag i samspillet med den demensramte borger.

Aktiviteter

Vi har ansat to aktivitetsmedarbejdere, som hver måned udkommer med en kalender med alle næste måneds aktiviteter. Vi bruger naturen til det vi kan, tager gerne på ture ud af huset og har mange aktiviteter i huset. Der er mulighed for at deltage i både det kreative, musik og sang, fysisk aktivitet og stille hygge alt efter, hvad den enkelte har lyst til.

Relation til beboerne

Vi arbejder med Eden Alternative, hvor relationen til beboerne er i centrum. Det er omdrejningspunktet i det vi laver, fordi vi tror på, at med en god relation har beboerne det bedste liv og medarbejderne den bedste arbejdsplads.

Samarbejde med pårørende

Vi har et tæt samarbejde med familierne, som starter med et hjemmebesøg inden indflytning og følges op med en indflytningssamtale ca. 4 uger efter indflytning, hvor vi forventningsafstemmer for at få et godt fremadrettet samarbejde. Vi ser gerne at familierne bliver en del af huset, deltager i vores arrangementer og bidrager med det de har lyst til.