Plejecentret Stokkemarke

Stokkemarke forside
Plejecentret Stokkemarke Toftevej 64
4952 Stokkemarke
Telefon
5467 7700
Virksomhedsform
Kommunal
E-mail
aeldresektorenofficiel@lolland.dk
Hjemmeside
Plejeboliger i Lolland Kommune

Om os

Boliger

19

Beboere

19

Lejligheder

  • Tekøkken tilgængelig
  • 1-værelseslejligheder tilgængelig
  • 2-værelseslejligheder tilgængelig
  • Skabe tilgængelig
  • Eget badeværelse tilgængelig
  • TV-Pakke tilgængelig
  • Internet ikke tilgængelig
  • Altan/terrasse ikke tilgængelig
  • Eget dyr tilladt ikke tilgængelig

I området

  • Afstand til indkøb <500 meter tilgængelig
  • Afstand til kirke 500 - 1000 meter tilgængelig

Mad

  • Morgenmad tilgængelig
  • Middagsmad tilgængelig
  • Aftensmad tilgængelig
  • Maden laves på plejehjemmet ikke tilgængelig

Ydelser

  • Plejehjemslæge tilgængelig
  • Vask af sengetøj tilgængelig
  • Mulighed for tilkøb ikke tilgængelig
  • Tilknyttet fodterapeut ikke tilgængelig
  • Tilknyttet tandlæge ikke tilgængelig
  • Tilknyttet frisør ikke tilgængelig

Faciliteter

  • Træningsfaciliteter tilgængelig
  • Gårdhave/grønne områder tilgængelig
  • Fælles dyr ikke tilgængelig
  • Kiosk på plejehjemmet ikke tilgængelig
  • Sansehave ikke tilgængelig

Aktiviteter

  • Benyttelse af frivillige tilgængelig
  • Faste ugentlige arrangementer tilgængelig
  • Udflugter tilgængelig
  • Beboerråd ikke tilgængelig
  • Pårørenderåd ikke tilgængelig

Plejehjemsleder

Gennem menneskelig indsigt og en høj faglig ekspertise vil vi skabe værdi for borgeren.

Omgivelser

Beliggende i udkanten af landsbyen Stokkemarke på Midtlolland. Tæt på indkøbsmuligheder og læge. Gode busforbindelser til Nakskov og Maribo. Udsigt over marker.

Vores værdier er...

Vores værdier tillid, åbenhed, fairness og kompetence

Aktiviteter

Borgere inddrages i det omfang de kan i hverdagens aktiviteter i boenhederne.
Der er afsat 6 timer om ugen til funktionen frivillighedsmedarbejder i plejebolig teams.
Funktionen skal primært varetage kontakt til og koordinering med frivillige ved det enkelte plejecenter i samarbejde med teamlederen.

Højtider og årstider markeres som en integreret del i hverdagslivet og aktiviteterne på plejecentret.
Mange aktiviteter er helt eller delvist frivillighedsdrevne.
Borgere, pårørende, medarbejdere og frivillige kommer med ideer til aktiviteter.
Der søges midler fra fonde til at understøtte større ture og arrangementer.

Der er ligeledes oprettet en fælleskasse for borgere i plejeboligen. Formålet med fælleskassen er at kunne afholde borgernes fællesudgifter til rengøringsartikler samt fælles aktiviteter, som ikke indgår i betalingen for kost og husleje.

Plejeboligens borgere har sammen med medarbejderne indflydelse på, hvad der kan indkøbes for kassebeholdningen, og hvad et evt. overskud skal bruges til, f.eks. særlige ønsker til inventar.


Bolig

Relation til beboerne

stokkemarkedhundeweb1
Hverdagen søges tilrettelagt ud fra den enkelte borgers ønsker, livshistorie og energi.
Der lægges vægt på at hjælpen fortsat i det omfang det overhovedet er muligt understøtter borgeren efter ”hjælp til selvhjælps-princippet”.

Der afvikles ved indflytning en samtale med borgeren og dennes pårørende, hvor aftaler og forventningsafstemning kan foregå og som bliver afsæt for det fremtidige samarbejde med og omkring den enkelte borger.
Hver borger har blandt medarbejderne 1-2 primære kontaktpersoner.

En gang imellem kommer besøgshundene Meggi og Ingrid forbi - til stor glæde for borgerne.

 

Borgerportalen giver dig og dine pårørende mulighed for at læse om, hvad sundhedsmedarbejdere og visitatorer i Lolland Kommune skriver i din omsorgsjournal. Læs mere her

Samarbejde med pårørende

Pårørende er en ressource og samarbejdspartner omkring det enkelte hjem.
Pårørende kan komme og gå som borgerne ønsker det, som i et hvert andet hjem og være en del af plejeboligmiljøet og pårørende kan deltage i hverdagens aktiviteter som understøttende for borgerne.
Mange pårørende vælger at deltage i den lokale frivillighedsgruppe.
Borgeren kan bestille mad fra fælleskøkkenet, hvis den pårørende ønsker at spise med ved hovedmåltiderne. Tidfrist for bestilling er en uge før spisedag. 

Priser kan ses på www.lolland.dk/mad

Betaling sker via borgerens månedsafregning.
 

Personalet har i gennemsnit 19 sygefraværsdage pr. år. Opgjort for året 2023

Dokumenter

Demensmærkning